takidasky

Äntligen lite sol!

Publicerad 2011-01-20 20:37:31 i Allmänt

Idag tittade solen fram, det känns som man knappt sett den de senaste månaderna... Jag slutade tidigt idag så jag kom iväg till skogen runt halv tre. Tyvärr så hittade inte solen fram där jag gick, men både jag och hundarna njöt av tystnaden och lugnet. Hoppas på fler såna här dagar framöver, särskilt på måndagar då jag kommer vara hemma och plugga från och med nästa vecka...;)

Takida med en av sina älskade pinnar...



Meya ska alltid rulla runt i snön....:)


Inka spanar...


Skyan, ser nästan lite vuxen ut, tycker ja...


Mina fina flickor...<3






Ikväll var jag iväg och tittade på Ida när hon hade hoppträning. Fick en hel del idéer hur jag ska lägga upp lite hoppteknik framöver. Efter det skjutsade jag hem Wilmer (3,5 år) och så lekte vi på snöhögarna lite. Vi klättrade upp och sen ville han att vi skulle springa på dom.

Jag: Du får vänta lite, jag är lite dålig på att gå här på högen.

Wilmer: Boppe, är du gammal?

Schyssta klubben lixom...;)

Nu ska jag träna lite tyst apportering med Takida. Det blir ju nästan som att träna in ett nytt moment för oss, så det kommer ta tid. Men tänk, OM vi får bort ljuden...då kan vi göra riktigt grymma resultat på lydnadsplanen.

Det är en av mina målbilder, siffran 10 på domarblocket...;)

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2011-01-21 11:54:24

Klart ni fixar den där tian på domarblocket!!

Supersnygga moment och när hon blir tyst så kan ju domarn inte ge er annat än massa tior!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2011-01-22 12:01:16

Hej! Tack snälla du:) Jag är helt övertygad om att du kan träna så du får bort ljuden. Det är inte så lätt då jag tror i de flesta fall att hunden inte är medveten om det MEN det går definitivt! Heja er! Kram

Postat av: Vanessa

Publicerad 2011-01-23 19:13:30

Sky och Flame ser ju mer och mer lika ut nu :D Lycka till med träningen! Det fixar du!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela