takidasky

Är så sjukt nöjd med helgen!

Publicerad 2011-01-09 21:53:22 i Allmänt

Åh, vilken härlig helg det har varit!

Efter att inte ha tävlat på 4 månader så var det hur roligt som helst att komma iväg igen!! Så i lördags ringde klockan 03.45 och en timme senare så var jag och Takida på väg ner till Kista för att tävla agility på husdjursmässan.

Första loppet var hopp 3. Jag var ovanligt lugn och Takida var ovanligt samlad hon med...;) Det resulterade i en andraplats, ca 0,7 sek efter segraren. Är riktigt nöjd med det mesta i loppet! Vi fick oxå en efterlängtad SM-pinne så nu är vi klara till SM i hopp! :D :D :D :D

Andra loppet var agility. Tyvärr fick vi en rivning men annars är jag lika nöjd med det loppet...Ja, inte slutet då iofs..;) Ska inte lägga ut NYA leksaker i slutet nå mer... Jag hade precis köpt den nya repbollen och Takida tyckte den var såååå rolig... Så med facit i hand så kanske jag ska vara glad att hon rev, det hade nog varit svårt att ta en disk på sista hindret annars med tanke på SM-pinnen som vi saknar...;)

Det var även en inoff klass i slutet av dagen som jag och Takida hade anmält oss till. Vi fick vänta nästan tre timmar innan den drog igång och då var både jag och Takida för trötta. Riktigt uruselt gick det så det var tur att det inte blev filmat....

Söndagens tävlingar började oxå med hoppklass. Takida gick riktigt bra även här. men tyvärr en rivning då hon kom snävt och jag kom i lite i vägen. Men vi hade snabbaste tiden i det loppet! :D :D

Sen kom agilityklassen. Och usch va dålig jag var...Jag gick tillbaka i handlingen och fegade en massa så jag blev efter vilket resulterade i en disk. Dessförinnan så släppte jag Takida med blicken i ett byte så hon springer stutt i mina ben... Inget bra lopp alls från mig men Takida var riktigt duktig!!

Sammanfattningsvis så är jag så sjukt nöjd med Takida i helgen. Hon har varit laddad men inte så där galet stressad som hon brukar kunna bli. Och det var genomgående hela helgen! Jag har oxå skött mig mycket bättre än jag brukar..;) För det första så har jag inte alls varit lika nervös som jag brukar. Knappt nervös alls, faktiskt. OCH DET VAR SÅ SKÖNT!!! Jag hoppas hoppas att det håller i sig, för det är mycket roligare att köra agility då, kan jag ju konstatera...:)

De få smurfar som var där förutom jag, (Liza, Karin och Alex) bjöd på finfina lopp under helgen! Bland annat vann Alex och Floyd hoppklassen på söndagen och Karin och Kovo fick cert i lördagens agilitylopp!

En riktigt bra start på tävlingsåret 2011!!!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-01-10 15:05:23

Grattis till sm-pinne och fina lopp. Känner på mig att det blir ett bra år det här!!

Postat av: Liza

Publicerad 2011-01-10 17:49:13

Ni gjorde många fina lopp och en massa bra grejer i loppen också. Att göra tyskar ger stilpoäng av mig ;)



Åh, vad jag längtar till sommaren!

Postat av: Julia

Publicerad 2011-01-10 19:52:40

Grattis igen, ni är så himlans bra alltså!! :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-10 19:53:34

Grattis igen, ni är så himlans bra alltså!! :D

Postat av: Vanessa

Publicerad 2011-01-10 23:03:51

Vad kul! GRATTIS :D

Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Publicerad 2011-01-12 16:33:39

GRATTIS till SM-pinne! Härlig start på året! Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela