takidasky

Das SKRÄCK!

Publicerad 2011-01-25 20:55:45 i Allmänt


Skräcken...? Eller ska jag kalla den utmaningen?

Från och med den här veckan är jag student på 25 %.... Modern Engelsk lingvistik är det som jag ska läsa...min absoluta svaghet när det kommer till språk.... Men jag hoppas att det ska gå bra. Eller rättare sagt, jag SKA se till att det går bra.

Så fram till sommarlovet kommer jag nu vara hemma varje måndag och studera. Fatta, helt underbart, jag slipper kliva upp halv sju varje måndag hela terminen?! För jag pluggar hellre längre in på kvällssidan än att kliver upp halv sju...hehe...!

Men nu till något helt annat...Takida och jag har kommit så långt med den tysta apporteringen att jag nu kan "kasta" iväg den 1-2 meter och hon kan hämta den tyst. Men för att hon ska lyckas med det så måste jag i nuläget vänta ut henne lite. Hon blir väldigt uppjagad av att jag kastar iväg den och vill helst hämta den på en gång. Men det är framsteg i alla fall. Får se om jag hinner upp till Nytorp imorgon på den allmänna lydnadsträningen. Jag tror det skulle vara riktigt bra att kunna känna av henne i den miljön, hon blir ju rätt påverkad av andra som tränar och går igång....

Ska bara göra en ordentlig plan för vad jag ska träna och hur jag ska göra när/om hon låter. Ingen mer träning på måfå längre med andra ord...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela