takidasky

Kan man hata en boll?

Publicerad 2011-01-14 20:06:52 i Allmänt




Ja, det är frågan jag ställer mig ikväll.....för det känns faktiskt som om jag gör det...;D

Jag köpte den här bollen på Kistamässan förra helgen till Takida och hon tyckte den var helt fantastiskt rolig. Så inför agilityloppet på lördagen så fick hon leka med den på uppvärmningen och så la jag ut den som belöning. Självklart ska hunden ha en rolig leksak när den gjort ett bra jobb, eller hur?!

Men när vet man att det blir lite för roligt? För just så blev det ju för oss i det loppet...leksaken var så rolig att Takida tyckte att det inte var så mycket med att ta det där sista hindret utan det var bättre att ta raka vägen till leksaken istället...sagt och gjort, ni som har sett filmen vet att det var precis så hon gjorde...;)

Nu hade vi ju redan en femma med oss så det gjorde inte så mycket med en disk där. Så kände jag helt och fullt ända tills jag klockade vårt lopp. Det var då jag började hata bollen. Ännu värre blev det när jag såg resultatlistan för klassen....

Vinnaren av klassen hade 42.45 i tid

Snabbaste hunden hade 41.74 i tid

Jag klockade Takida till nånstans mellan 38.50 - 38.70..........

Det gör absolut inget alls, det skulle inte alls ha varit kul att ha den tiden på papper....

Och istället för att skylla på hunden och föraren så skyller vi helt sonika det lilla missödet på den satans bollen...;)

Och annars då?
Jo, skolan har börjat igen den här veckan och jag tycker att jag har flängt mellan jobb och möten hela veckan. Har fått nytt schema, så det har varit lite ovant att veta vart jag ska vara och när...men man vänjer sig väl med det...

Jag och dogsen har oxå hunnit med lite agilityträningar. I måndags började jag och Sky träna med "måndagsgruppen". Skitkul och jättenyttigt att få träna med andra hundar och på övningar som jag eller Helena inte har planerat själv. Sky gick riktigt bra stundtals. Det är fortfarande mest fullt ös som gäller för henne, så det blir lite svårtstyrt många gånger... ;) Men det är så roligt att se henne så i gasen och så intresserad! Nu ska jag bara lista ut hur jag får henne att tycka att det är minst lika häftigt att göra en tight sväng som det är att springa allt man har framåt..

På fredagen innan Kista tränade jag oxå en sväng med Malin. Tack för en bra träning och för hjälpen att släpa fram balansen!! Både Sky och Takida fick köra lite då. Med Takida fokuserade jag på kontaktfälten och Sky fick träna på en längre kombination med fart och fyrapinnars slalom. Sky fick oxå för första gången i hela sitt liv prova att gå hela balansen!!!! Det var lite skakiga ben men med godispock ¨så gick hon hela och trampade fint på nedfarten! :D

I onsdags hade vi vår sista lagträning för ett tag. Alex åker ju till Thailand i några månader nu framöver. En rolig träning där vi körde två olika vägar på samma bana. Takida var helt fantastiskt rolig att köra med! Så i gasen men lika lättstyrd som i helgen. Hon känns så himla bra just nu, min tjej! Ja, riktigt jäkla bra...:D

Idag var jag förbi Rusta. Hittade reflexvästar och en massa nya leksaker på rea, I LIKE! Vi får väl se hur länge dom får vara hel efter Sky har varit framme...hehe..;) Hoppas bara dom inte blir lika populära hos Takida som bollen blev....lagom är bäst lixom...;)



Nu är det dags att laga lite sen middag, kycklingtacos!

Äntligen helg!!!! Nu ska det bli sova av....;)

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2011-01-15 22:21:33

Vikki ÄLSKAR dom där kycklingarna, hon har en hemma hos mamma och det är det första hon hämtar när vi kommer dit :)

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-01-16 21:14:11

Jag vill att du ska med ut den 29onde!!!!!

Postat av: Annika m Sky

Publicerad 2011-01-16 22:52:57

haha, Hanna....Helena har ju redan förklarat det där för dig...;)

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-01-18 13:43:56

Jag vill ändå att du ska med ut den 29onde!!!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela