takidasky

Träning med Julia och Troja!

Publicerad 2011-01-06 21:48:09 i Allmänt

Idag kom Julia och Troja hit för att träna lydnad. Vi hade bokat in ridhuset två pass med (en sen) lunch emellan. Det var riktigt roligt att träffas igen och få lite inspiration till min och Takidas lydnadsträning. Julia och Troja kom ju med i Lydnadssatsningens Talanggrupp i höstas!! :D 

Det var riktigt kul att se hur duktiga Julia och Troja är! Sen jag sist såg dom har dom utvecklats jättemycket, och då var dom redan superduktiga innan!! Jag fick många tips om vad jag kan tänka på i den framtida träningen och hur jag introducerar en del nya moment, riktigt bra för det behöver vi!

Och Takida då, ja hon pep och skrek en del som vanligt....:/ Men ändå känns det som om jag nu har verktygen att jobba vidare med ljuden i ff och apporteringen. Sen är det ju alla dessa skicka moment...knepigt och trixigt är vad det är, så jag hoppas att jag får en del användbara tips när jag börjar lydnadskursen för Antti om två veckor.  

På plussidan idag var i alla fall att vi gjorde en regelrätt platssittning för elitklass och Takida satt som ett ljus hela tiden!! :D Vi introducerade att skicka till rutan från kon och första gången gjorde hon det tyst, hon verkade förstå rätt fort de första övningarna för konskick och de tips jag fick hur jag kan träna "dumrutan" köpte hon rätt fort.

Min allrafinaste tjej....


Julia och Troja


Sisters...


Imorgon blir det lite agilityträning, ska ju till Kistamässan och tävla i helgen! :) Men först ska jag vara barnvakt åt Erik <3

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2011-01-07 12:17:20

Tack för igår, det var riktigt roligt :)

Vi syns på kursen.

Ha det bra!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela