takidasky

Vallningssöndag!

Publicerad 2011-01-23 21:27:22 i Allmänt

Vilken underbar dag det har varit! På förmiddagen skulle jag till jobbet och fixa lite, så jag tog med mig hundarna och tänkte titta in till Kerstin när jag ändå var i Arbrå och lämna tillbaka ett koppel. Väl där så fick jag och Skyan passa på att valla lite. :D

Och hon var så duktig lilla skruttan! Det är så himla härligt att se henne (när hon kommit ner på jorden lite ;) ) och idag skötte hon sig riktigt bra (förutom en gång...)! På slutet jobbade vi på varsin sida av flocken och hon lyssnade exceptionellt bra på "ligg"!!! (WHAT?!) Jag var så glad så glad så glad!!! Och jag tror att Kerstin var lika glad som jag...;)

Takida och Cap fick mest ligga och hålla där draget var, men det gjorde inte så mycket för Sussie med Tyne hade ringt till Kerstin och frågat om vi inte ville komma dit och valla på eftermiddagen, OM vi ville!!! Efter lite (stark) kycklingsoppa så gasade vi ner till Bollnäs och Vevlinge. Lite bus för hundarna hann vi oxå med innan...

Takida och Sky väntar på sin tur....


Sky in action


Bushundar...




Skyan tittade mest på...;)


Och så Kerstins underbara katter....jag är helt kär i dom....




fina fina Cap


katt på arm...:)


Som sagt, åkte vi ner till Sussie. Jag och Takida tränade fösning, delning och så blev det lite sortering oxå....då vart jag riktigt mallig..hehe...;) Takida skötte sig jättefint med tanke på vårt långa uppehåll och det var helt underbart att valla igen! Nu längtar jag till våren kommer så vi kan komma igång med träningen på allvar!!

Sussie och Tyne


Tyne


Kerstin och Cap


Takida väntar på sin tur..


Tack Sussie och Kerstin för en toppendag! Det gör vi om snart!!

Kommentarer

Postat av: Sussi

Publicerad 2011-01-24 05:58:24

Absolut gör vi om det! Så trevligt och roligt :-)

Postat av: Helena

Publicerad 2011-01-24 06:43:02

Va gulliga dom är...söttjejerna :)

Postat av: Josefin och jejja

Publicerad 2011-02-12 08:24:19

Längtar tills jag kan vara med oxå =).

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela