takidasky

KANON(sabotören)HELG!!

Publicerad 2011-07-04 22:29:42 i Allmänt

Vilken helg vi har haft!

 

Mitt på dan i fredags åkte jag och hundarna ner till Stockholm för att hämta upp Sofia och Ninja. Hade räknat på en 3,5 timmars resa men den blev nästan 7 timmar… Först satt jag i en timmes kö efter Tönnebro pga en slåttermaskin och sen tog det 2,5 timme att ta mig dom sista 2 milen genom Stockholm…BLÄÄÄ!

 

Men sen gick resten av resan ner bra och jag och Sofia hoppade i säng runt midnatt i det lilla torp vi skulle bo i över helgen. Klockan sex ringde klockan på lördag morgon, och Sofia och Ninja var först ut i agilityklass 2. Dom satte en snygg nolla som gav en femteplats och pinne! Tjohoo!!

 

Vi träffade Josefin och Malin där, riktigt kul för nu var det nåt år sen vi sågs!!!! Och dom gav oss husrum i deras tält. Mitt i allt kaos på fredag förmiddag med läkarbesök så hade jag helt glömt bort att packa med tältet och stolar…! Men Sofia var lite nöjd över att jag hade glömt något för en gångs skull…;)

 

Efter klass 2 åkte vi tillbaka till torpet och sov en timme innan det var dags att åka tillbaka för klass 3. Första loppet var hur segt, vingligt och handlingsuselt som helst men jag trodde att vi kom igenom med en nolla men icke, det visade sig att Takida hade rivit första hindret….surt för annars hade vi kommit femma tror jag…I andra loppet var jag lite för sen med runt-kommandot och hon trängde sig emellan och en disk. Jag var riktigt besviken efter det, jag ville ju så gärna att vi skulle få till det nån gång….Sofia och Ninja debuterade i hopptrean och gjorde ett kanonlopp men tyvärr en femma i slalom.

 

Framåt sena eftermiddagen var det dags för Sky. Jag missade min banvandring men hann gå 6 minuter på andra innan det var dags att värma för jag hade ett tidigt startnummer. Det är skönt, för jag har aldrig varit nervös de gånger jag har tävlat med Sky. En ganska ovan känsla. Och Sky är lugnet själv innan start. En mycket ovan känsla jämfört med Takida.

 

Loppet gick bra, med lite småmissar här och där. Men slalom satt på första försöket och däcket likaså och vi kom i mål på noll hinderfel och slutade 6:a och fick vår första pinne i agilityklass 1!

 

I hoppklassen hade det precis kommit en regnskur så det var halt och Sky halkade en del men hon höll upp benen och även där kom vi i mål på noll fel och slutade 8:a och fick därmed vår andra pinne i hopp!!! Hur sjukt är inte det?!?! Tre pinnar på mindre än en vecka?

 

Ja, jag var riktigt nöjd med Sky! Vilken liten pärla! Vi som har så mycket att träna på innan vi är säker på det, men det gick, vi kunde!!

 

Kvällen blev sen, jag tror vi var tillbaka till torpet runt halv elva, så det var inte mycket mer än att mata hundarna och gå och lägga oss eftersom vi skulle upp klockan sex igen. Tyvärr blev det en disk för Sofia och Ninja i agility 2an. Vi åkte hem, sov en snabbis innan vi städade ur stugan och åkte tillbaka till klass 3. I första loppet så blev det en grymt dålig handlingsmiss av mig där jag missbedömde hur långt Takida skulle gå efter platta tunneln så en disk. Sofia och Ninja kom i mål nollat och slutade på 13:e plats!!

 

Agilityklassen var en perfekt bana för Takida. Och om hon var gasad?! Den fina känslan vi haft tidigare var borta, nu var det bara att försöka hinna med och visa rätt. Lite missar av mig, bla att jag glömde bakombyta vid slalom så att vi fick rädda upp det lite, men i mål kom vi på noll fel och vi VANN!!! Tjohooo va skönt med vinst, SM-pinne och CERT!! Nu har vi bara ett cert kvar innan vi blir champion även där!!

 

Sist var det dags för Skyan. Agilityklassen var en krumelurig bana. Hon tog dom första 5 hindren jättefint men sen struntade hon i mitt trampa-kommando och drog rakt in i en tunnel längre fram…Jag provade några hinder till, men sen sprang vi av efter vi gjort slalom.

 

Sist ut var hoppklassen, en rolig fartig bana. Och Sky gör det så fint, lite vida svängar men det struntar jag i just nu, hon klarar däcket som är näst sista hindret fastän jag är långt bort och sen ropar jag fram fram, och Sky tittar bak på mig, tar ett språng åt sidan men vänder tillbaka och hoppar hindret. Jag var så lycklig och tänkte att fasiken, vi nollade igen! Men sen säger speakern att vi fått fem fel för vägran på sista hindret….lite surt var det allt, men samtidigt så är vi inte alls klara för hopptvåan, så det var nog tur i oturen det där i alla fall…..Jag skulle ha sagt fram HOPPA så hade det inte varit några problem....grrrr.....

 

Sen körde jag och Sofia hela långa vägen hem igen till Bollnäs och jag la mig klockan 4 i morse, nästan ett dygn hade vi varit uppe…så idag har det varit en riktigt tröttmössedag minsta sagt…

 

Jag är helt grymt nöjd med helgen! Takida smäller till med vinst och cert och Skyan plockar inte mindre än två pinnar av två möjliga en av dagarna! Så sjukt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela