takidasky

Fix you...

Publicerad 2011-07-28 17:49:53 i Allmänt

Idag skulle jag skriva flera glada inlägg... det första skulle handla om vilken fin blogg jag har fått, det andra skulle handla om mina nya fyra favoritord - Den som bromsar förlorar... Det tredje skulle handla om lagtävlingen igår....

Men just nu har jag inte lust att skriva om nåt av det. För idag är jag ledsen och rädd. 

Först så kunde jag inte sova på hela natten...saker som hänt tidigare på kvällen snurrade i huvudet och inte förrän vid 6-tiden somnade jag. Klockan ringde 8 och jag släpade mig upp efter en halvtimmes snoozande. Kvart i 10 på pricken infann jag mig på veterinärstationen med Sky och Meya. För några veckor sen upptäckte jag en knöl på Sky, i lösskinnet där bakbenet möter magen typ. Stor och stenhård. Meya har haft en knöl på frambenet ett tag men nu har den växt så jag tänkte att det var bäst att kolla upp det hela.

Jag var ganska så inställd att bli avfärdad med att det var fettknölar och hemskickad rätt fort. Veterinären började kolla på Skys knöl. Stack lite, skar lite. Och hon var såå duktig min lilla tjej! Nä, den här måste vi ta bort, var domen och så fick Sky en spruta och blev nerlyft på golvet. Upp med Meya på bordet, en snabb undersökning och samma dom där, den måste tas bort och spruta till henne oxå.

Efter ett tag hade Sky motvilligt somnat medan Meya fortfarande var rätt vaken så hon fick en spruta till efter ett tag. Dom började med Sky, fort och smidigt gick operationen. Men knölen såg inte fin ut alls, den måste skickas på biopsi...När det var Meyas tur så gick jag ut en sväng medan tankarna och rädslan började fara i huvudet...mina gotjejer! <3 När jag kom tillbaka så berättade veterinären att Meyas knöl inte heller såg bra ut utan den måste oxå skickas in på analys. Hundarna fick uppvaknande, Sky vaknade till rätt fort men Meya hade riktigt jobbigt att vakna till. Hon vinglade som bara den och bakbenen bar henne knappt.

När jag åkte därifrån så kom tårarna och rädslan.

Tänk om det inte är bra...tänk om det är cancer?

Och resten av dagen har väl gått åt till att gråta och försöka tänka positivt om vartannat...

Men nu är vi i alla fall hemma, Sky är ganska så pigg, men väldigt bedrövad över att behöva ha tratt. Jag har aldrig sett henne så slokad som idag... Meya däremot ligger bara, hon till och med kissade ner sig där hon låg utan att ens reflektera över det. Och då är det illa... Jag har fått med henne ut en gång men då var jag tvungen att bära henne bitvis, benen bär inte riktigt. Men enligt veterinären kan det hålla i sig hela kvällen så....

Nu håller jag tummarna att mina tjejer är okej och att allt går bra. Jag vet ärligt talat inte vad jag tar mig till annars...

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-07-28 22:27:00

Nää fy fan vad hemskt! Ring om du behöver mig till något Annika! Jag ryser i hela kroppen..

Postat av: Carro

Publicerad 2011-07-29 01:22:26

Håller tummarna, det har varit tillräckligt med sjuka hundar nu!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-07-29 13:28:54

Kram! Men du vet att de bara är de starka som råkar ut för sånt där för de är de enda som klarar av det. Vi håller alla tummar vi har att svaren nu blir positiva.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela