takidasky

Vallning hos Kerstin!

Publicerad 2011-07-19 20:37:41 i Allmänt

Idag väcktes jag av en envist ringande telefon..

"Kom hit så ska du få den bästa tänkbara starten på dagen!"

Vem kan motstå det? Jag och dom svartvita slängde i oss frukosten och så stack vi iväg upp till Kerstin! Josefin och Jejja var oxå där och så blev den där lilla svängen vi skulle ses till en nästan 6 timmars vallningsstund, dock med lite avbrott för lunch och spöregn.

Takida fick träna hämt, delning och korta höger/vänster. Hämtet gick bra, lite för snäv på slutet men lugnt och fint. Delningen sisådär och de där korta höger och vänster gick inte alls. Hon har jättesvårt att ta att jag lägger henne efter några kliv, då blir hon osäker och undrar vad hon gjorde för fel eftersom jag lägger henne på en gång...något vi måste finula vidare med och hitta sätt där hon inte blir osäker...kanske ska köra ett annat kommando, kanske ett "stanna" eller ett "stopp" skulle funka bättre?

Men Sky då?! Min lilla etterpetter....Idag tog vi ett stort kliv framåt!! Tjohoo, jag är alldeles till mig efter dagens pass med henne! Idag var det nästan inga dumheter alls och vi har kunnat v a l l a!! Hon vill fortfarande dra upp på sidorna men mycket mindre och idag har vi kört både fösning och drivning!!! Pga oerfarenhet av mig så lyckades vi oxå få till ett kortare hämt där utgången blev fin och ett bra stopp klockan tolv! Sky har ju haft så svårt att gå rakt på fåren, utan bara försökt upp och runt men nu fick vi till flera bra såna!

Så himla glad och nöjd med mina tjejer idag! Och dom verkar riktigt trötta och nöjda med sig själva oxå där dom ligger utslagna här bredvid...;)

tjotjo!


foto: Nathalie Ädel

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela