takidasky

WhoopWhoop!!!

Publicerad 2011-07-20 23:08:36 i Allmänt

Tjohoo laget tog en pinne på dagens lagtävling!!! I första loppet dängde vi till med en andraplats!! Whoopiedoo, va bra!!!

Takida har gått sådär i dagens tre lopp. I första loppet fick jag göra en rejäl räddning på näst sista hindret och var snuddande nära en vägran, kände mig off i loppet och fick inte till dom vägar jag skulle viljat.

I andra loppet rev hon ett hinder i en sväng, såå trött på hennes övertightande, måste helt klart ta tag i det. Inte heller här fick jag någon bra känsla i loppet.

I sista loppet så rev hon först tredje hindret när jag backade bort från det för att förbereda ett framförbyte, oxå ett typiskt fel...Hade tänkt göra ett blindbyte där men fegade ur innan start. Ska prova den varianten imorgon eftersom banan står kvar. Sen rev hon ett till på ett ut-skick, oxå ett typiskt fel. Samtidigt som jag blir arg över att jag inte säkrar vid såna ställen så blir jag less, för att lyfta på benen är faktiskt Takidas jobb och ingen av dom rivningarna hon gjorde idag var pga felplacering uan helt enkelt att hon tightar för mycket och/eller slarvar med benen. Förutom rivningarna var sista loppet roligast att köra, Takida var gasad men ändå mjuk i handen.

Ville verkligen köra med lite mer inspiration efter Silas-kursen. Men eftersom jag känner mig så osäker på det ännu, och i lag vill man ju ändå säkra så gott det går så mesade jag ur totalt och körde som förr. Ska verkligen försöka bättra mig till nästa veckas tävlingar. Och nu när Takidas trampdyna är bra igen så kan vi ju faktiskt för första gången börja träna på det vi fick lära oss på kursen....roligt ska det bli!!! :D

Efter tävlingen skyndade jag mig hem för att se fjärde delen av "The killing" på fyran...åhh va besviken jag blev när det var nån jäkla Wallanderfilm istället och det är inte förrän imorgon....:(

Imorgon ska jag förresten till Kerstin på party and sleep-over! Vallning, grillning och drickning står på agendan! Nice!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela