takidasky

You make me smile...

Publicerad 2011-07-25 00:40:38 i Allmänt

Idag har jag haft äran att spendera dagen med min för det mesta mycket upptagna systerdotter! Vi började dagen med att panta flaskor...alltid skönt att ha med sig ett barn såna gånger, särskilt när jag inte pantat sen före jul så jag hade en del....men då när man står där och trycker ner flaska efter flaska så känns det bättre att Ida var med, att vi pantar åt henne typ...;)

Vi handlade med oss lite fika hem från affären, bland annat Nygårdas Smultronsoda... sååå god! Kan varmt rekommenderas, tror det skulle vara riktigt god att göra sig en liten drink på oxå!

Efter pantningen åkte vi hem till Ida för hon skulle ut och skritta hästarna efter helgens tävlingar. Jag ledde Killie medan Ida red barbacka på Poppy och så gick vi en timmes promenad längs bergvägen. Det är något så rogivande för själen att vara nära hästar. Jag njuter av varje sekund, av lukten och känslan det ger av att rykta och bara vara nära en häst. Ibland saknar jag ridningen jättemycket, men vet innerst inne att intresset inte är så starkt och att tiden inte finns för att ha en häst. Men åh va jag kan sakna känslan av att sitta på hästryggen!

Vi tjottrade på om det mesta här i livet, och maken till lyckopiller finns nog inte än den ungen! <3

Väl hemma så inväntade vi resten av familjen och så åt vi en härlig middag bestående av grillad fläskfilé med tillbehör. Mums!

Efter det åkte jag hem och pratade med helena i telefon...i bara sisådär 2 timmar och 20 minuter....vi har ju inte träffats riktigt på några dagar nu...;)

Igår var jag oxå upp och körde ett pass agility med hundarna. Banan från lagtävlingen stod kvar så vi körde på den. Takida gick klockrent varje gång, hon är en pärla! Sky var till en början för het så det blev nån rivning och att hon gick ur slalom för tidigt när jag gjorde mitt blindbyte så jag ändrade om och gjorde ett framförbyte för att kunna ha ögonen på henne hela tiden. Sen var hon lite för trött de sista gångerna, det märks framför allt i slalom där hon sänker farten rätt rejält då men hon gjorde mycket riktigt fint. Hon kommer sakta men säkert lilla Sky, men hon är känslig för om kraven blir för stora, då tappar hon farten. En viss fartsänkning där hon tänker är helt okej och ett måste just nu för att hon inte ska göra illa sig men det är en smal balansgång med henne, att ha kvar farten i allt vi gör samtidigt som vi höjer svårighetsnivån. OCH inte minst är det en balansgång att hantera hennes känslighet, ja, hon har verkligen förändrats lilla pluttan!



Nu när Helena är ledig så vi äntligen kan börja träna ihop som vi vill, så ska jag strukturera upp hennes träning så att det blir en lagom mix av allt. Svårigheter kombinerat med lättheter där hon bara får vara sitt spralliga lite omogna jag och röja järnet...;)

Nu är det tre veckor kvar tills jag börjar jobba....shit va tiden har gått fort!!! Jag har massor att göra här hemma och måste verkligen sätta fart om jag ska hinna allt!

En riktigt bra nyhet är att Amandas kompis ska hjälpa mig att få in headern här på bloggen och ev lägga in rubriker!! Hur SUPERBRA är inte det!!

I min header har jag skrivit några ord som ska bli mitt motto framöver i agilityn. Jag är inte där än handlingsmässigt, men jag närmar mig... Och det känns helt rätt dom där fyra orden, helt rätt!

mamma, sis, bästa Ida och pappa i julas...


En riktigt bra dag har jag haft, och det känns som en hel del tankar och funderingar jag har dragits med börjar så sakta ta form i handfasta planer...kommer bli en spännande höst...!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela