takidasky

Ä N T L I G E N!!!!

Publicerad 2011-06-03 13:52:27 i Allmänt

Ä N T L I G E N sprack 5-felsviten!!!

Ä N T L I G E N!!!   

Ä N T L I G E N!!!!!

Ä N T L I G E N!!!!!!!!


Igår var jag och Takida iväg till Dala-Floda och tävlade. Lite tråkigt var det allt att åka själv nu när Helena och Lee inte kunde åka, men väl framme träffade jag Amanda och Carina och Nadine och Maria så det blev inte så ensamt som jag först trott...;) Utan istället blev det en riktigt trevlig dag!

Först ut var agilityloppet. Och Takida rev fjärde hindret...jag strulade som vanligt i framförbytet och när jag släppte armen så släppte hon bakbenen. Resten av banan gick jättebra och vi kom i mål på den snabbaste tiden. Tyvärr blev det många nollor i klassen så det räckte inte till en SM-pinne...

I hopploppet gick det mesta som smort, jag körde på henne bra och hon svarade fint, jobbade klart varje hinder och äntligen kom vi i mål med en nolla!! Och inte nog med det, vi vann klassen oxå! Duktiga duktiga Takida! Säsongens första SM-pinne kändes oxå fint att få!

Det riktigt tråkiga är loppet inte blev filmat :( Men jag hoppas på att det blir fler fina nollor framöver när videokameran är med...

Efter tävlingen så åkte jag till Nathalie och hälsade på. Tittade på valparna, en hel armé...;) och sen tyckte Nathalie att vi skulle gå ut och valla lite...Jag var mer tveksam med tanke på hur jobbigt det varit sista gångerna men jag hade inte behövt varit så orolig. Det gick bra, ja faktiskt jättebra!!!

Äntligen kunde vi jobba i hagen och det var så härligt att se Sky. Nathalie knäppte lite kort så jag hoppas kunna sno några hit till bloggen senare...;)

Klart blev i alla fall att problemet ligger hos mig. Jag hetsar upp mig och stressar och då går Sky igång. Jag har oxå svårt att hitta ett tonläge som är lugnt och bestämt, istället går rösten upp. Och det beror väl på att känslan inte är lugn och bestämd...;) Det var riktigt skönt att ha Nathalie med mig så att hon kunde stärka upp med timing och rätt känsla. TACK för hjälpen! Så så ska jag göra nu framöver, se till att ha en lugn och bestämd människa med mig i vallhagen. TUR ATT JAG BARA VALLAR MED SÅNA MÄNNISKOR!!! :D

Sen måste jag jobba med min känsla så att jag hädanefter går in med RÄTT känsla och är LUGN. På riktigt...

Med Takida fick jag lite tips om hur jag kan jobba vidare med att träna ur balans. Jag vet ju att det är det jag måste träna på, men både jag och Takida trivs ju så bra när vi är i balans...;)

Hemresan kändes evighetslång och inte förrän halv två låg jag i sängen hemma. Men det var det värt för dagen var kanon.

Två segrar med båda mina svartvita, en på agilityplan och en i vallhagen!

En bra dag med andra ord!

bild från förra sommaren...

Foto: Nathalie Ädel

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela