takidasky

Agilitymyndig!

Publicerad 2011-06-12 19:55:59 i Allmänt

Idag fyller bästaste Sky 18 månader!

Tänk att dagen redan är här?! Det har gått alldeles för fort, eller....man ska kanske säga att vi har inte hunnit med den träning vi skulle behövt...trots det har jag anmält Sky till flera tävlingar. Hon kan alla hinder nu, men varken handling och vissa hinder känns helt befästa än..Ja, helt allvarligt så känns inget säkert handlingsmässigt...

Men hon går så fint lilla pluttan! Det är helt otroligt hur känslan tillsammans kan förändras. För ett år sen var jag alldeles uppgiven. Sky gjorde som Sky ville och jag hade helt låst mig i känslan att ingenting gick. Idag känns det som om ingenting är omöjligt, bara jag förvaltar hennes förmågor rätt och skyndar i lagom takt.

Hon är en speciell liten dam, inget snack om saken. Men jag visste ju att det inte var en "vanlig" hund jag köpte..;) Är man kullens värsting så är man, och som Nathalie sa; "säger jag att det är ett litet monster så är det det.." ;) DÅ är det inte bara en liten busig valp man har att göra med...hihi...

Nu längtar jag tills handlingen sitter och vi känns samkörda. Jag vet precis hur vi ska ta oss dit, men på sistone har jag varit lite trött och less på det mesta och ingenting blir gjort. Jag och Helena pratade om det på vägen hem igår, och det är ju så, allt sitter i min attityd...både när det gäller Sky och Takida..

Om 10 dagar ska vi debutera, jag och Sky. Känns helt sjukt. Mitt mål är att känslan ska finnas där, både före, under och efter loppet.

Min pärla!



Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-06-13 11:35:23

Grattis Sky!!! Den bästa dagen i ditt liv - jag lovar!!! =D Spännande att ni ska debutera snart! På filmerna som ni hittills lagt ut har det ju sett kanonbra ut. Handlingsmässigt. Det kan ju inte ha blivit sämre än det? Då har ni väl inget att oroa er för? Era är ju så färdig som man kan bli och ändå går det inte bra. Det kommer att gå toppen ska du se!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela