takidasky

And the feeling is back!

Publicerad 2011-06-15 22:07:11 i Allmänt

Shit va härligt! Efter förra helgens platta fall i Bro-Håbo är det en riktigt skön känsla jag har med mig efter kvällens agilitypass!

Efter Wilmers kalas så var det fortfarande uppehåll så jag tog chansen och åkte upp med Sky och Takida till klubben.

Började med Sky, körde lite grundsvängar på 4 hinder och sen körde vi en serpentinbana där vi fick med balansen och A-hindret. Kontaktfälten sitter men hon stannar inte kvar på dom nåt gärna, men eftersom hon har rätt tanke så börjar jag luta mer och mer åt att inte bråka med henne om det. Istället ta med det då och då i träningen för att påminna men dom kontaktfält hon har nu liknar runnings litegrann och det är ju det optimala om det håller i sig. I början av träningspasset kom det nån rivning, hon blir helt enkelt för ivrig då. Annars gick hon så himla fint! Jag är riktigt nöjd med hur svängarna börjar arta sig!

Takida fick sitta i bilen och bli riktigt avundsjuk och taggad...;) Och idag kände jag igen min agilitytoka...fastän vi tränade själv så var hon gasad men lyhörd! Vi tränade några hinder på 65 för att påminna om höjden. Hon rev bara en gång då hon halkade, annars lyfte hon fint på benen :D. Fokuserade på att påminna om kontaktfälten inför helgen men körde annars väldigt lätt.

Så där var det gjort, sista träningspasset innan SM 2011.....Och jag hade inte kunnat få en bättre känsla med mig!

Mina underbara hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela