takidasky

Fan va bra du är hunden!

Publicerad 2011-06-30 00:27:39 i Allmänt

Vi gjorde det! Det var inte säkert och det var inte särskilt fartigt eller snyggt men vi nollade vår första officiella hoppklass någonsin!!

 

Resultatet blev en andraplats och vår första pinne!

 

Jag tror inte att jag behöver säga hur stolt och glad jag är över min lilla gofia, MEN jag gör det i alla fall…;)

 

Jag är SKITSTOLT och GLAD över min allra bästaste Sky!

 

Mitt mål med dagens tävling var att vi skulle klara av slalom och däcket (och att jag inte skulle vurpa..) och det uppnådde vi med råge i första loppet i alla fall! En placering och pinne var bara bonus. Men en bonus som smakade riktigt gött…!!!

 

Efter en snabb analys av filmerna så kan jag konstatera att hon har sänkt farten rejält, men istället börjat tänka mer. I nuläget tänker jag låta det bero, hon får hellre tänka och bli säker på hindrena än att rusa fort och fel. Men jag ska va aktsam så att det inte innebär att jag börjar mesköra henne alldeles för mycket….

 

En annan sak är att jag måste börja lita på henne mer. Nu far jag runt på plan och låter som en upphakad grammofonskiva, ”Sky…Sky…Sky…Sky…Sky…Sky…Sky…Sky…” Kan bara tänka mig hur irriterande det måste vara för Sky och det kanske är det som delvis gör att hon sänker farten?

 

Vi måste också träna på upplopp och att dra rakt fram med fart… Där förlorar vi mycket tid i nuläget. Slalom ska fortsätta nötas och däcket likaså, ja herregud, vi måste ju träna på allt förstås!

 

Men ikväll har vi bara njutit! Hundarna av ben och jag av en mindre god Mojito…

 

Tänk, Sky har tagit sin första pinne?! Underbara lilla hund!

 Och fin rosett fick hon oxå!

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-06-30 22:18:53

Skriver ett grattis här med! Kommer ju även att gratulera dig i helgen. Inte till denna pinne hoppas jag! =D

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-07-01 07:30:39

STORT GRATTIS!!!! Kram från oss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela