takidasky

Fina duktiga Skyan!

Publicerad 2011-06-01 20:19:40 i Allmänt

Åh, va det är mycket nu i slutet av terminen på jobbet. Hinner ingenting tycker jag men snart är jag klar med betygen och då ska det väl lugna ner sig lite på jobbfronten hoppas jag. Hade tänkt blogga om helgen i Härnösand, att Takida och jag har vallat men men...det får bli nu i helgen istället när jag blir ledig...

Idag var jag i alla fall upp en sväng på klubben med Sky. Kände att jag behövde ha en liten paus från allt betygsättande ett tag...

Jag byggde upp en agilityklassbana på 18 hinder där jag fick med alla klätterhinder och även muren. Muren visade sig vara inte några som helst problem, skönt! Och det gick faktiskt att ta sig runt för oss!! Visserligen körde jag med bågar på slalom, men jag har tänkt göra det när jag är upp på klubben så att hon får båda delarna. Hemma tränar vi ju utan bågar.

Jag är alldeles överlycklig över vilken duktig hund jag har, som på sitt andra träningspass på bana funkar så bra! Lite tjuvstarter på kontaktfälten, svårigheter när jag skulle lämna henne i sidledes på A-hindrets kontaktfält men annars är jag jättenöjd! Visst har vi svängar att tighta och träna på men det får vi ta allt eftersom. Slalom har en väldigt stark dragningskraft och jag får fundera om det beror på mig när jag nu har fått en till slalomgalning...;)

Jag märker att jag har lätt för att bli mesig när jag kör med Sky. Jag kör så som att jag förutsätter att hon inte kommer klara det, och jag märker ju att det då många gånger blir en självuppfyllande profetia.

Till debuten måste jag jobba på att köra med mycket mer attityd så att jag blir klar och tydlig i handlingen. Hon klarar mer än vad jag tror och vad jag förtjänar med tanke på hur glest det blivit mellan träningspassen...Och Sky är ingen hund man ska mesa med, det gäller att ha tummen i ögat på henne och mata på med kommandon för då gör hon verkligen sitt bästa för att göra rätt!

På slutet kom Helena och Mike en sväng. Det är bra med Helena för hon provar på. Till exempel så provade hon att skicka Mike i slalom samtidigt som hon sprang 8-10 meter bort på andra sidan balansen och det tog han som om ingenting. Jag måste ju oxå prova med Sky, och det gick ju!! Skönt med nån som har mer go än jag så att jag dras med! :D

Imorgon drar vi till Gagnef och tävlar, efteråt ska vi titta in till Nathalie och sniffa på valpar! :D


Mer om helgen i Härnösand imorgon! Nu måste jag fortsätta gnugga mina grå så att jag får klart betygen!

Min agilitystjärna!

Foto: Nathalie Ädel

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-06-01 23:49:22

Underbar läsning! Vad roligt det kommer att bli när ni debuterar! Hur går det med laddningen inför SM?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela