takidasky

Dags för uppdatering!

Publicerad 2011-03-27 22:48:14 i Allmänt

Oj, nu var det länge sen jag uppdaterade....tiden har inte riktigt räckt till den här veckan. Måndag - onsdag låg jag totaldäckad med en gräslig huvudvärk och illamående, och sen var det en massa att jobba ikapp... Tänkte börja med att skriva om Rättvikshelgen. 4 lopp - inga resultat men den där härliga känslan som vi haft ett bra tag nu var där, och trots att vi fått småfel i varje lopp så känns det som om vi är på G! Nja, hopploppet på söndagen var riktigt dåligt..där är jag inte nöjd med mycket alls. Jag var riktigt dålig, kom efter i handlingen redan efter andra hindret och "hann sen inte ikapp", gick tillbaka till att fega och inte springa och det resulterade så småningom i en disk. Slutet är jag dock riktigt nöjd med, och de första två hindren. Alltid något. Just för att det var så dåligt lägger jag heller inte upp det..;)Ni får hålla tillgodo ändå, för i det här klippet bjuder jag verkligen på mig själv.... HOPP LÖRDAG, även kallat byxtapparloppet....Banan var en snabb bana som jag kände skulle passa Takida perfekt. Det enda kluriga var slalomingången i början, men jag tänkte att sätter vi den så kan vi göra ett riktigt bra lopp. Nu blev det ju inte riktigt så...för efter hon sätter slalomingången perfekt och det är dags att börja springa så märker jag något hemskt: Jag är på väg att tappa byxorna!!!! Så fort jag började springa så kände jag att dom åkte ner! Snacka om panik!!! Samtidigt som jag försöker få grepp om byxorna så försöker jag handla Takida genom banan. Faktumet att jag måste hålla upp byxorna gör att jag inte kan jobba på henne ordentligt och det blir nån rivning och en vägran.. Samtidigt som jag försöker hålla mig för ett nervöst skratt, så hör jag hur fler och fler börjar skratta runtom banan...Positivt med detta lopp är att vi tar oss runt OCH att jag inte tappar byxorna på plan. Jag är nöjd med det resultatet, även om det svider lite att ett par jäkla byxor ska förstöra en bana som var som klippt och skuren för Takida... AGILITY LÖRDAG Det loppet är jag riktigt nöjd med. Av någon anledning så river hon första hindret. Takida brukar inte riva första hindret, det har hänt ytterst få gånger och jag vet inte varför. Jag tror att hon stirrade för mycket på hinder nr 2 och att hon kom fel i avhoppet på ettan för det var mer än "blupp-rivning" än de touch-rivningar hon annars gör. Lite onödig tvekan efter däcket, men slalomingången är jag SÅÅÅ nöjd med. Är inte nöjd med vägen efter långhoppet men jag är riktigt nöjd att jag gjorde ett BB istället för att krångla till det med ett FF. AGILITY SÖNDAG är jag riktigt nöjd med allt ända fram till balans-nerfarten där vi först tappar flera sekunder då hon inte går ner riktigt och sen vet jag inte varför hon inte tar mitt BB. Jag är lite för snabb med att börja röra mig mot nästa hinder men det brukar inte vara ett problem, hon brukar ju hoppa hindret hon har framför sig. Ja, och sen strular vi och disken är ett faktum..Men avslutet är jag oxå nöjd med. Så kort och gott, jag är skitnöjd även om vi inte placerade oss i några av loppen. Jag tröstar mig med att tiderna var bra, det var så mycket som funkade handlingsmässigt, och tack och lov, jag tappade inte byxorna inför hela Rättviks startfält.

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-03-27 23:16:24

Oj, vad jobbigt att ha byxor som är på väg ner!!! Själv har jag råkat ut för det under en innebandyträning med ett gäng killar. Problemet var dock att jag gav gärnet ändå. Inte alltid man står med rumpan bar inför ett helt killgäng! ;)



Ser riktigt fint ut när ni kör! Snabb som en vessla är hon!

Postat av: jossa och Jejja

Publicerad 2011-03-31 10:48:04

Va duktiga ni är!! Ja ryser! Hahaha de är alltså inte bara jag som tappar byxorna ibland =). Kram på er!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela