takidasky

Duktig tjej!

Publicerad 2011-03-09 20:01:54 i Allmänt

Har ju glömt att visa dom fina priserna jag och Takida fick på årsmötena i februari. Är så stolt och mallig över muggen från vallklubben, att göra sin första hund till godkänd vallhund...jag undrar om det finns nåt som kommer att slå det? :D Det var min duktiga tjej nr 1.



Duktig tjej nr 2 är Sky! Idag var vi ner till veterinärstationen och miljötränade inför den kommande höftröntgen. Sky har ju tyckt att det är riktigt läskigt hos veterinären, men idag gick det jättebra. Ingen låg svans och nyfiken, även fast hon var lite avvaktande. Hoppas trenden håller i sig och att det blir mindre och mindre läskigt för var gång vi åker dit. Hon kommer aldrig bli som Takida, som formligen ä l s k a r att vara hos veterinären...men att hon ska kunna tycka att det är okej, är målet.

Duktig tjej nr 3 är världens bästa systerdotter!!  I helgen vann Ida och Poppy sin andra raka seger i Lätt A (90cm) och är numera uppflyttad till medelsvår (100cm). Det är dock inte Poppy hon rider på här, utan importerade irländaren Madges Lane Paul.



Nu ska jag göra mitt bästa för att kvala in som duktig tjej nr 4 och plugga. "Morphology - the structure of words" står på tur....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela