takidasky

Plötsligt händer det!

Publicerad 2011-03-15 18:54:35 i Allmänt

Nej, jag har inte vunnit på triss. Men jag har däremot vunnit nåt som smäller lika högt...Jag och Takida har fått en plats på kurs för Silas Boogk i sommar, hos http://www.apropahund.se/

I början av februari fick jag mail från Camilla, där det stod att vi i konkurrens med MÅNGA blivit utvalda att få en plats på en 2-dagars kurs för Silas Boogk!!

Så här stod det i Funderas blogg den 7e december 2010:

"För… rätt som det är händer det nämligen just dig. Att du och din hund…

1. … helt plötsligt och i princip utan förvarning hamnar i ett lag sponsrat av Apropå Hund. Fast du tillhör varken Örebro BK eller Kumla BK, utan en helt annan klubb och helt enkelt bara har helt rätt attityd och en vilja att satsa.

2. … blir handplockad till kurs för Lisa Frick och/eller Silas Boogk i Apropå Hunds regi sommaren 2011. Fast du och din hund inte tillhör SBK Närke agility, utan bara för att du och din hund betraktas som lovande av mig och Camilla och därmed har förtjänat en hårdhänt men rättvis handplockning till er fördel.

Lite svenssonpostkodmiljonärsstämning i fundera ikväll, alltså.

....

Notera dock att det INTE är vinst varje gång i fundera. Det är just det här som skiljer vuxenbloggen fundera från barnchokladhjulet på Liseberg. Det är INTE vinst varje gång i fundera. Någonsin.

Det är stenhård handplockning som gäller här. Bara våga-vilja-vinna-folk som anmäler sitt intresse. Det gillar jag.

Skitjobbigt och kärringen mot strömmen. Raka, hårda agilitypuckar.

Och därmed förhoppningsvis ett vinnande koncept för svensk agility."

källa:
http://fundera.bloggagratis.se/2010/12/sida-3/

Ska bli så sjukt kul! Och så är jag riktigt stolt över att jag tog chansen, skickade ett mail och att vi sedan ansågs som så pass lovande att vi fick en plats...riktigt grymt känns det!

Takida - Världens Bästa!


Ser fram emot att få se vad 2011 mer har på lager för mig och Takida....

Kommentarer

Postat av: Vanessa

Publicerad 2011-03-15 22:20:19

Vi ska tävla på lööördag! Ska bli kul o se er köra lydnad, ni är ju redan farliga på Agilityplan ;D

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-03-15 22:28:14

Åh, vad kul!!! Grattis! Och man bara älskar att läsa fundera! :D

Postat av: julia

Publicerad 2011-03-16 15:27:24

Åh vad roligt! Grattis! :D

Postat av: Liza

Publicerad 2011-03-16 19:55:22

Åh, kanonkul! Gud vad roligt! Hoppas att kursen är så där bra som den låter! Grattis grattis och jag tycker nog att det här smäller lika högt som en trissvinst ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela