takidasky

Landslagsuttagningen!

Publicerad 2011-05-22 23:59:50 i Allmänt

Landslagsuttagningen 2011 – vilken upplevelse!

 

Resultatmässigt gick det inte hela vägen för oss i år, mina nerver höll inte måttet. Men vad skönt det är att ha vågat prova på och faktiskt överlevt…;)?! Jag är riktigt glad och stolt över Takidas prestation! I det sista loppet var hon för trött, då kom några rivningar, men annars gjorde hon allt jag bad om, även det tokiga…;)

 Resan ner började på fredag morgon strax efter sju…(vi hade sagt sju men så var det ju det här med att komma i tid…)

Rastning


 

Resan ner gick bra ända tills vi var några mil från boendet. Stället hette nåt som liknar Vetebröd…Alex skulle ta ut pengar så vi stannade på en parkering. När vi öppnar dörren så möts vi av lukten av bränt gummi…”Oj, hoppas det inte är bilen som luktar” hinner jag tänka innan jag inser att det ÄR bilen som luktar… Fälgen på höger bakdäck är kokhet och den på vänster är bra varm den med. Akutsamtal till pappa som konstaterar att bromsarna måste ligga på! Köra försiktigt och hoppas att det bara är lite som ligger på så att det nöts bort är domen.

 Det är ju bara att rulla vidare så en stund senare så kommer vi fram till boendet, Äspögården! Ett helt underbart vackert ställe! Vi är dom enda boende så vi har hela allrummet för oss själva och det var självklart att hundarna fick gå som dom ville! En ganska tidig kväll blir det och jag somnar på en gång!! ”What?!”

Vaknar däremot med andan i halsen klockan fem på morgonen och tror jag har försovit mig..försöker somna om men nervositeten börjar åka berg-och-dalbana i magen. Det var läääänge sen jag mådde så dåligt!

 Large börjar uttagningen och jag är först ut av Bollnäsgänget. Hoppklass A: Loppet börjar bra, ända tills jag för ett ögonblick glömmer banan, börjar springa utan att visa Takida muren och märker faktiskt inte ens att hon inte tar den förrän domaren blåser. Snopet och slutet blir avslaget från min sida…

 Agilityklass A kommer därnäst. Igen börjar loppet bra, vi får en rivning men när det bara är balansen kvar och tre hinder efter den så får jag hjärnsläpp och ropar ”fram fram” fastän jag vet att det är ”trampa” jag måste ropa från halva balansen…Takida väntar inte på mitt okejkommando, hoppar kontaktfältet och tar sen hindret rakt fram. Jag är för sen för att hinna styra upp det också.

 Hoppklass B är dagens sista lopp. Har flera peppsamtal med Helena innan det, hittar en bättre känsla att gå in med och vi nollar!!! Vi förlorar tid vid en sväng och i tunneln men det räcker till en 8:e placering!

Kvällsmys till melodifestivalen..
 



Matvraket Amiga letar smulor...;)


Blondinerna ;) såg sig själva i fönsterspeglingen...Amiga morrade och Floyd viftade på svansen..


Söndagen börjar med Agilityklass B. Igen börjar loppet bra, vi kommer i mål med 10 fel, båda pga mig. Först litar jag inte på henne utan drar henne för långt åt sidan när hon ska på balansen så hon får en femma på uppfarten som hon trots min miss tar. Sen glömmer jag bort mig och gör inte blindbytet efter tunneln, hamnar efter och får en fulsnurr innan slutet. Vi hamnar på 15:e plats.

I sista hoppklassen går Takida jättefint men petar ner ett hinder så vi får 5 fel och slutar på 13:e plats. Tiden hade annars räckt till en fjärdeplacering…

I dagens sista lopp agilityklass C är både jag och Takida trötta. Jag märker inte ens att hon hoppar snett över långhoppet utan tror att vi diskar oss långt efteråt…Takida visar sin trötthet genom att peta ner ett par hinder.

 

Summa summarum: En 22:a plats.

 Hopp A disk vid hinder 15

Agility A disk vid hinder 18

Hopp B noll fel

Agility B 10 fel

Hopp C 5 fel

Agility C disk vid hinder 5

 

Till nästa år ska vi förhoppningsvis ha tränat så pass mentalt att vi inte diskar oss när loppet nästan är slut….;)

  På vägen hem stannade vi i Jönköping och bodde över en natt hos min moster Stina. Skönt att slippa köra hela vägen hem...naturligtvis fick även hundarna massa gotta...;) Tack för frukost och matsäck!!

 187 mil senare var vi hemma igen...

Stort tack till Alex och Jocke för ressällskap och pepp!!!

Jag vet, jag har redan sagt det men måste säga det igen….Jag är såååå stolt och nöjd med min allra bästaste Takida!! <3

Så här trött var hon redan på lördagkvällen... 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela