takidasky

En bra dag!

Publicerad 2011-10-08 23:43:28 i Allmänt

Åh, va jag behövde helg! Sov till tio idag, sen har det varit full rulle hela dagen med hundprommisar, bakning, fixning och doning inför kalaset för släkten. Jag, sis och Theo slog ihop våra kalas eftersom vi fyller så tätt...

Har fått presentkort i present så på måndag ska jag köpa nya träningsskor. De absolut dyraste skor jag någonsin köpt. Jag har inte ens provat så dyra skor, men nu hittade jag ett par på rea som var helt underbara att ha på sig. Jag är så nöjd med mina presenter! Jag är ju fortfarande barnsligt förtjust i paket och kalas så idag har varit en toppendag! ;) 

Fick två presenter av mamma och moster....måste lägga ut bild på dom här i bloggen imorgon. Kan säga att jag skrattade länge....;)

 Imorgon ska jag och dogsen träna agility. Har blivit alldeles för lite träning den här veckan och bara prommisar. Sen blir det till att rätta prov och skriva skriftliga omdömen innan jag ska upp till Kerstin och hälsa på en sväng. Tvätta,städa och diska ska jag oxå roa mig med... men nu sängen, är skittrött och halsen och kroppen gör ont...kan inte bli sjuk nu....!



Kan meddela att lilla skithunden har skött sig riktigt bra de senaste två dagarna sen hon fick sitt nya halsband.... även matten har skött sig bättre...;)

Det är svårt att förklara livet med Sky. De flesta som träffat henne har bara träffat henne på klubben eller på tävling och då är hon en exemplarisk hund, uppmärksam, cool och lyhörd. I vardagen är det en ständig kamp om våra viljor inte är ense. Och det är dom inte så ofta för Sky gör som Sky vill. Varje gång - varje dag. Och det spelar ingen roll om det var förbjudet igår eller varje dag de senaste 20 månaderna. Sky gör det Sky vill, oavsett. PUNKT. 

Hennes envishet är faschinerande, i många bemärkelser....

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2011-10-09 09:32:32

Jag vet PRECIS hur det är - Precis som Nirah. Jag kan dock lugna dig genom att säga att med åldern blir det bättre! Nirah har nyligen börjat bli lite bättre, varje promenad är inte en kamp!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela