takidasky

Finally Friday!

Publicerad 2011-10-28 21:13:25 i Allmänt

Välkommen helg!!!

Veckan har varit fylld med jobb. Vi har knappt hunnit med någon träning alls, utan istället gått långa skogspromenader, det absolut bästa med hösten!

Det är skönt att låta hundarna "bara vara hund" och att själv ta en liten paus från träningstänket. Ett sånt avbrott blir det ju lite automatiskt när hindren försvinner från klubben, även fast jag har massor jag vill träna på...

Sky har i alla fall fått träna på att svänga tight, och det kommer mer och mer. Jag måste fortfarande jobba nära hindret för att hon ska anstränga sig i svängen men det känns som om poletten börjar trilla ner. även små korta pass lydnad har det blivit och det är så kul att se hur hon verkligen
a n s t r ä n g e r sig i fria följet nu för att inte pinna på för mycket... Takida har tränat lite fjärr och stegförflyttningar. Jag har tänkt till på mitt rörelsemönster för att bättre förbereda henne på det och i slutändan hoppas jag att det ska hjälpa till att förhindra ljud...

Idag efter skogspromenaden så åkte jag och shoppade lite...ny klotång, nya matskålar och ny leksaksboll blev det till dogsen. Själv fick jag tamponger....känns väl lika kul som hundarna tycker att det känns med den nya klotången kan jag tänka...;)

Nu ska jag snart hoppa i säng trots att klockan bara är strax efter nio...men jag är såå trött och ska upp tidigt imorgon.

Imorgon ska jag och mina svartvita upp till Ann-Sofie i Hudik på "valp-träff"! Ja, nu är det ju inga valpar det handlar om men T- och Y-kullen ska träffas i helgen. Vallning hela dagen lång står på schemat och det ska bli så kul att få valla igen. Det var ju ett tag sen sist...Ska oxå naturligtvis bli riktigt kul att träffa alla!





Takida har fortfarande inte börjat löpa än....tänk om hon kunde hålla sig över nästa helg oxå?! Måste se till att få till lite agilitypass till veckan ifall att....:) Vill vill vill tävla i Rättvik!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela