takidasky

Fredagsnöje

Publicerad 2011-10-21 20:58:47 i Allmänt

Skyndade mig hem från jobbet och tog hundarna med mig upp på klubben för att träna lite agility och gå en skogspromenad.

Jag fortsatte träna nya svängen. Takida fortsätter köpa den fint och idag la jag in den i en liten kombination som vi körde på kursen förra helgen. Med Sky gick det sådär, men det var mitt fel. Det var så halt i gräset så jag vågade inte springa på som jag behövde. Men svängen köpte hon idag oxå!

Vi tränade lite slalom med olika svårigheter och lite kontaktfält. Sen byggde jag upp kombinationen från VM med tunnel under A-hindret och tränade på att komma i full fart och att lyssna på mitt kommando. Svårt, tyckte Takida i början men efter några missar så började hon tänka till och lyssna på vad jag ville. Sky gasade på och gjorde samma missar som Takida i början men även hon började tänka och lyssna. Jag kunde avsluta med att köra en längre kombination där jag fick in att ta A-hindret en gång och tunneln nästa, och sen vända på det. Båda hundarna klarade av det och det var riktigt nöjda hundar och matte efter träningen.

Vi avslutade med att gå en lång promenad i skogen. Skönt att tömma huvudet på allt jobb och välkomna helgen. Men satan va kallt det börjar bli, måste ta och leta fram långkallingar nu....

I helgen är jag bara ledig! Det ska firas med sovmorgon både lördag och söndag. Sen ska det putsas fönster och målas dörr. Måste se till att få allt klart innan vintern är här. Lite mer agilityträning ska oxå hinnas med. Efter söndag är det kört, då blir hindrena flyttade...

Sky på KM...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela