takidasky

Bästa tjejerna!

Publicerad 2011-09-07 20:49:49 i Allmänt

Oj vilken helg vi hade i Östersund! Jag är mer än nöjd och glad över mina duktiga tjejer!

 

Lördagens lopp med Sky var väl sisådär. Disk i agilityloppet då jag tog om gungan men en del fel före det. I hopploppet kom vi i mål på 15 fel så ingen höjdare med andra ord…

 

Med Takida var det också en del missar. I agilityloppet väntade hon inte på mitt okej på balansen utan stack iväg och hoppade hindret efter från fel håll. Hon hoppade även kontaktfältet så jag tog om henne på det. Gjorde samma misstag nu som jag gjorde på landslagsuttagningen…sprang alldeles för nära balansen istället för en bit ifrån och då kunna dra henne med mig åt mitt håll…det var dåligt av mig. Resten av banan gick hyfsat med en del riktigt bra saker. Jag kunde lämna henne ordentligt i slalom och hon jobbade klart själv, sen bara pekade jag mot en tunnel och stack åt andra hållet och det tog hon fint. I slutet av banan gjorde jag DUBBLA blindbyten för att avsluta den passagen med att kasta över henne genom att jag fortsatte ”snurra” efter andra blindbytet. Precis som vi fick göra på Silas-kursen. :D Jag ser ju på filmen att det är otajmat, jag håller inte linjen särskilt bra, men jag är riktigt nöjd med att jag SÅG vart jag skulle kunna göra ett dubbelt blindbyte och faktiskt gjorde det!

 

Jag var riktigt trött och seg på lördagen. Kände mig inte alls fokuserad. Så när jag och mamma kom hem så sov jag middag en timme innan det var dags att åka och bli bjuden på middag! Vi bodde hos mammas kusin Britt-Inger ute i Lit. Helt fantastiskt vackert med vattnet en stenkast bort. Middagen vi var bjuden på var hos Britt-Ingers dotter Therese och sambo. Världens goaste fläskfilégryta med ris fick vi!!

 

På kvällen däckade jag runt klockan elva så när klockan ringde 6.00 på söndagen kände jag mig inte direkt pigg, men bra mycket piggare än på lördagen. Mamma stannade hemma och umgicks med Britt-Inger medan jag åkte och tävlade. Jag hade en mycket bättre känsla med mig den här dagen och det, tillsammans med mina duktiga svartvita gav en rejäl utdelning:

 

3 vinster av 4 möjliga!!

 

Sky vann, med lite flax, agilityettan. Vi fick först en vägran innan balansen men domaren tog tillbaka den så vi kom i mål på noll fel och det räckte till vinst!! Kan ni tänka, min lilla skrutta VANN!?

 

Känslan i loppet var riktigt bra. Sky var mjuk i handen och lyhörd. En riktig fröjd att köra! I hopploppet diskade vi oss då hon sprang förbi en tunnel där dom kom mot sidan av ingången. Det är andra tävlingen hon gör så på så nu vet jag ju garanterat vad vi ska träna på…

 

Takida gick grymt bra i agilityloppet. Det här var ett av dom bästa loppen vi kört från min sida, för jag var precis där jag skulle hela tiden, och loppet flöt på så fint! Jag är extra nöjd med mitt bakombyte till slalomet där jag skickar henne och sticker medan hon söker ut på slalomet själv. På så vis hann jag före henne och kunde ge henne en rak linje till "fel tunnelingång". Takida VANN loppet med över 2,5 sekunder och tog sitt sista cert och är nu

 

SVENSK AGILITYCHAMPION!!!

 

Hopploppet gick också riktigt bra och snabbt. En riktigt Takidabana skulle man kunna säga…;) Jag är inte nöjd med tunnelingången som var nr 2. Hade velat göra ett blindbyte där för att bibehålla farten lite bättre men kände inte att jag fick till det i kroppen på banvandringen så jag gjorde ett framförbyte istället. Annars gick hon som en liten racer och vi vann även det loppet!! Dubbelvinst med andra ord…hur ofta händer det?!

Mina finflickor!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela