takidasky

Härliga dagar

Publicerad 2012-04-15 17:31:29 i Allmänt



Nu börjar det dra ihop sig till jobb igen, söndag idag och jag kan bara konstatera att dagarna har gått alldeles för fort. Mjukstartar på jobbet imorgon med att i egenskap som Kulturombud åka ner till Gävle och spendera dagen med att se en massa olika teaterföreställningar. Inte fy skam om man säger så...

Igår körde jag och Emil hem min nya TV som jag fått ärva efter mamma och pappa och jag kan kallt konstatera att jag numera är ägare till den tjockaste TVn som skådats på denna jord... Tung så in i hel**te. Trodde armarna skulle gå av när vi bar in den. Men nu är den på plats och jag ska nu bara dra om antennsladden och koppla in den till boxern och DVDn. Jätterolig sysselsättning - där för spar jag på den så länge jag kan...

Annars städade jag bilen igår. Så nu är den ren och fin inuti. I vanliga fall är ju hela baksätet belamrat med hundgrejer... Idag hjälpte brorsan mig att byta till sommardäcken och igår fick jag hjälp av pappa och grannen att få Jeppegrindarna på plats. Så nu har jag daltat med bilen i två dagar så nu borde den ju fungera och gå ett tag till, tycker jag... Ska även svänga förbi Biltema imorgon och köpa lite uppiffningsgrejer.



Händiga karlar in action. Själv var jag nöjd med min bedrift att stå bredvid. Man har ju insett sina begränsningar när det kommer till en del praktiska saker.

Idag har jag hängt med mina allra bästaste gopöjkar - Wilmer och Erik. Vilda och galna och alldeles underbara. Vi var på Dollarstore bland annat och köpte oss en varsin Portello-glass. Lite fyrhjuling hann jag oxå med och att bli bjuden på våfflor med sylt och grädde!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela