takidasky

Takidas dag!

Publicerad 2012-04-18 21:56:21 i Allmänt

Min lilla gofisa <3

Idag åkte vi själva upp på klubben för att träna lite agility. Skönt och lugnt var det där uppe, inte en kotte förutom vi.

Idag vågade jag låta henne köra på lite mer, även fast oron sitter där som en klump i magen. Jag måste helt klart övervinna min rädsla nu, det är hög tid för det. Hon är ju faktiskt friskförklarad nu, och har varit det en längre tid. Så idag körde vi balanshindren med fokus på kontaktfälten. Är så himla glad för hon gör dom klockrent varje gång. I vanliga fall är det ju där hon tidigare efter uppehåll har släppt på koncentrationen. Men nu är det full fart över balansen, men ändå ett stabilt trampa på slutet. Passade på att belöna upp dom massor nu varje gång.

Snabba säkra kontaktfält is da shit som gäller till landslagsuttagningen!

Hon fick oxå köra ett staket på två hinder med olika variation, där meskörde jag en del men annars gick hon fint och svarade så fint på signalerna. Lite slalom med halvsvåra ingångar där hon kom rakt in i slalomet från sidan. Tycker att hon har tappat en hel del fart i slalomet, så där måste det finslipas teknik framöver.

Efter jag gått av henne och lite stretching så åkte vi till Malin och simmade. Hon är så duktig, Takida för även fast hon verkligen inte vill simma så går hon upp för trappan frivilligt till poolen. Lite ljudliga protester och så när hon ska i men hon simmade på bra förutom lite plaskande då och då.

Efter föning så skuttade hon glad i hågen hemåt Malins gård. Det är ju där allt roligt händer. Där finns det bollar ute och så får man massa frolic av snälla Malin. Vibbningen går som smort och jag hoppas på att det kommer ge ett fint resultat tills vi ska ner på återbesöket hos kiropraktorn i maj.

Längtar tills jag släppt min rädsla, Takida är ordentligt uppbyggd och tränad och jag bara kan njuta av vår fina känsla på agilityplan!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela