takidasky

Trist...

Publicerad 2012-04-15 20:29:10 i Allmänt

Måste trist konstatera att "Catch us by Alteco" inte tog sig till SM i år.

I helgen var det den absolut sista chansen med en tvådagarstävling i Stockholm. Takida och jag stannade hemma då jag vill skynda långsamt med henne och är det en sak som är säker så är det att hon inte skulle ta det lugnt inne på agilityplan under tävlingsförhållanden...

Men vädrets makter ville visst annorlunda än vi. Igår blev det snöstorm i Stockholm och hela tävlingen ställdes in. Idag valde mina lagkamrater att inte riskera sina hundar på det hala geggiga underlaget utan valde att stanna hemma. Helt rätt, jag hade inte velat kört med Takida heller...

Vi har haft otur under året, med skadade hundar och löp som satt käppar i hjulet och den enda gången vi har startat med fullt lag var på Kistamässan i början av året.

Men lite surt känns det allt, att inte få stå där på startlinjen med laget. Jäkla skitregler som ändrades...hade det varit som tidigare år så hade vi varit kvalade och klara.

Men det kommer fler år, och jag och Takida har vår individuella start att se fram emot! Inte fy ska det heller direkt..;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela