takidasky

Det duggar inte tätt mellan inläggen direkt...

Publicerad 2012-08-29 21:47:20 i Allmänt

Men plötsligt händer det...
 
Skys rehab går framåt. Nu får vi gå på tre 10-minuters promenader varje dag, varvat med korta rastningar. Hon har fått två olika rehabövningar som vi pyglar på med. Den största utmaningen är att få Sky att göra dom lugnt och stilla. Inte riktigt hennes melodi...
 
I helgen som var så var vi iväg till Storvik och tävlade agility. Takidas första tävling på över en månad. Vår andra tävling efter SM på hela sommaren, ja vår första "vanliga" tävling sen Knivsta i början av juni.... kan lugnt säga att 2012 inte blev som jag hade tänkt mig. Skador och otyg av diverse slag har satt stopp för det mesta. Men nu kom vi äntligen iväg. Första loppet var agilityklass och där diskade vi oss på ett ställe där hon gick på min kroppsrörelse istället för att hoppa först. Jag var för tidig och en kombination vi  har tränat dåligt helt enkelt. Fick till vissa delar bra i det loppet ändå så det kändes bra. I hopploppet gick det riktigt bra, jag glömde banan vid ett tillfälle men räddade upp det fort så jag tror inte att vi förlorade så mycket tid. Takida gav järnet och jag var så jäkla glad när vi kom i mål. Och sen var jag glad i nästan 10 minuter efteråt tills jag fick veta att Takida hade gått ur slalom i mitt blindbyte...Ouupps...så vi var med andra ord diskade. Haha, så snopet det kändes. Och vad dum jag kände mig som inte ens märkt att domaren blåste under loppets gång. Men känslan var alldeles för härlig för att solkas av den disken. Det var ett riktigt bra lopp och Takida var underbar att köra.
 
På söndagen åkte jag ner till Uppsala för att hälsa på en nära vän som precis opererats och fått ett cancerbesked. Takida fick åka med Jocke och Malin till Storvik och tävla. Jocke och Takida satte ett perfekt lopp i agilityklassen och vann!!! Så himla bra!!! I hoppklassen rev Takida ett hinder annars hade hon vunnit där med. Min duktiga tjej!! Jag är så glad att hon kan gå ut och ge järnet med en ny förare. Åse fick vara hundskötare åt Skyan under dagen.
 
Veckorna ramlar på med massa jobb. Mycket att fixa med nu när det är en ny termin och nya elever att lära känna.
 
Jag har oxå tagit tag i livet och går just nu på Cambridge rena kur...igen! Denna gång har det funkat väldigt bra sen jag kom över deras grötpåsar, så nu får jag i mig skiten utan att kvälja. Är inne på tredje veckan nu. Ska dela med mig av lite tankar under vägen när jag når -10. Men fastän det är riktigt jobbigt, och jag är hungrig mest hela tiden så känner jag mig denna gång mer motiverad än nånsin. Efter alla dessa misslyckade bantningsförsök så kanske det här är precis som med triss: Plötsligt händer det. Man borde ju fasiken lyckas nån gång..;)
 
Nu ska jag och dogsen ramla i säng. Två arbetsdagar kvar tills det blir helg! Jag längtar efter lite sovmorgon!!
 
Jag och Takida på EO

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2012-08-30 12:56:04

Snygg bild på er!! :-) skönt att ni är ute på banan igen, även om det är synd att ni missat typ hela utesäsongen. Takida visar ju hur grym ni är på dom få tävlingar ni startat iaf :-) Å DU är grym Annika som orkar och kämpar på i allt elände som har varit! Keep up the good work!! :-) miss you!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela