takidasky

And we are back!

Publicerad 2012-12-28 23:42:24 i Allmänt

Äntligen är vi tillbaka på agilityplanen igen! Vi har inte kört nåt sen i oktober och över huvudtaget under hela året har agilityn lyst med sin frånvaro. Men nu jäklar - nu är vi tillbaka! Jag har hunnit med två träningspass med Takida de senaste dagarna. På annandagen var vi iväg en sväng själva och idag hämtade jag upp Sofia, Ninja och Laird och brassade till Kilafors där vi möttes upp av Helena och Mike för två timmars härlig agility!
 
Vi körde tre olika övningar från Camilla Brundins kurs i februari. Skönt med anpassade övningar för hallen så man slipper tänka själv ;). Takida gick jättefint. Lite småmissar här och var, men om jag skötte mig så gick det oftast riktigt bra. Takida fick även köra en vända med Laird och det gick bra även fast dom inte pratar samma språk ;) Riktigt bra jobbat av nån som aldrig kört agility förr!!
 
Kan inte låta bli att sakna mitt gamla lag idag när man fått träna ihop igen! Vi har så himla roligt samtidigt som vi pressar på varann! Ja, två perfekta timmar sånär som på en liten detalj, att Sky inte var med. Det krossar mitt hjärta varje gång jag får lämna henne hemma. Ärligt, hårt och brutalt krossas det. Har tittat på vårt sista lopp från början av juni. Och kan inte hjälpa att tårarna tränger på. Kommer vi komma dit igen? Kommer den där lilla kroppen hålla för hennes hårda framfart? Och sen försöker jag skärpa till mig och ta en dag i taget. Varje galoppsprång hon får göra nu är ju ett steg på vägen tillbaka. Varje övning vi gör i rehaben är ett steg tillbaka.En dag i taget var det ja...
 
Har snott lite bilder från Helenas blogg, åkte ifrån telefonen själv så det blev varken några kort tagen eller något filmat.
 
Laird, Sofia och Ninja
 
Diskussion om bästa vägval...
 
Den finaste, underbaraste hunden i världen väntar på sin tur!
 
Imorgon tar vi det lugnt med vanliga promenader och på söndag ska vi träffa Malin, Linn och Jocke i Hertsjö för lite klass 3-träning!! Längtar!!! Känns så jäkla gött att vara på gång med träningen igen!!!
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-12-29 13:43:25

Heja er!!!! Ses imorgon!

Postat av: Josefin

Publicerad 2013-01-08 16:19:41

Usch, vad jobbigt det måste vara. Men det är klart att ni kommer tillbaka ut på banan igen! Jag håller tummarna hårt för det!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela