takidasky

Zumba-swop!

Publicerad 2012-02-08 22:09:21 i Allmänt

Idag bytte jag mitt zumbapass mot 1,5 timmes agilityträning följt av 1,5 timmes långprommis med sis och dogsen. Hundarna tyckte att det var ett riktigt bra beslut, särskilt Sky som fick all träningstid på agilityträningen..;)

Jag och Helena möttes upp vid ridhuset och körde ett riktigt bra träningspass. Jag hade bara med mig Sky och hon njöt i fulla drag av att ha all träningstid för sig själv. Ja, visserligen fick hon ju dela med Helenas grabbar men ingen Takida var ju med och tog tid...;)

Sky gick fint vissa delar, det som vi har tränat kan man väl säga. Idag kom det fram lite svagheter i Skys kunskapsbank och det får ju jag helt och hållet ta på mig. En sektion där Sky kom genom en kort tunnel och skulle ut runt ett hopphinder när jag var tvungen att sticka tidigt visade sig vara riktigt svårt... istället svängde hon in efter tunneln och tog hindret från fel håll.

Och inte var väl det så konstigt egentligen när hela förra säsongen gick åt till att försöka tighta svängar och inte bara springa i 110 rakt fram. I efterhand är jag glad över att hon valde insidan, vilket i sig medförde att hon var tvungen att anstränga sig rätt rejält i den svängen istället för att flyta långt långt ut...nu vet jag vad vi ska träna på!

Riktigt skönt och kul är det att vara igång efter agilityvilan igen, även fast jag saknade Takida vid min sida. Men hon får hålla sig lugn ett tag till...
Mina och Helenas träningar är dom bästa, synd bara att man är begränsad till ridhus och alltför få gånger. Hoppas hoppas att våren kommer tidigt i år!!!

Hittade den här bilden på facebook...från Bulgarien. Skulle jag bo i Bulgarien och veta att det sprang runt såna här monster i skogarna - ja, då skulle jag aldrig lämna huset ens!

Fy fasiken...320 kilo monstergris...



Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-02-08 23:57:36

Fy vilken otäcking! Nej, jag skulle nog hålla mig inne jag med!



Hoppas att Takida är bättre!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela