takidasky

2011 - vad tar jag med mig?

Publicerad 2012-01-01 22:34:55 i Allmänt

Vilka minnen är starkast från året som varit?

1. Silas Boogk-kursen

För första gången på riktigt V Å G A D E jag sticka ut hakan och stå upp för att jag och Takida är ett ekipage att räkna med. Jag skickade ett mail där jag (oerhört självskrytigt) tyckte att jag och Takida borde bli handplockade till den kursen. OCH vi blev det! Genom det så fick jag oxå möjligheten att verkligen KÄNNA hur jag vill köra agility och jag fick UPPLEVA hur underbart det är när man kör offensiv agility och allt bara flyter.

Visserligen har det offensiva gått upp och ner och det är fortfarande alltför lätt att halka tillbaka till det gamla defensiva där jag hellre fegar men målbilden är klarare i huvudet än den någonsin varit tidigare och min förmåga att börja läsa linjer har blivit bättre.

2. SM

Vi kvalade till mitt och Takidas första SM både individuellt och i lag. Konstigt nog kan jag inte såhär ett halvår senare säga att jag minns mycket om hur det kändes. Det som var mest jobbigt var att i huvudet var jag efter omständigheterna förvånande lugn och inte alls så nervös som jag trodde jag skulle vara medan magen levde ett helt eget liv. Resultatmässigt ingen hit men ändå en viktig upplevelse som gjorde mig klokare på mig själv.

3. Landslagsuttagningarna

Ännu en gång så v å g a d e jag och i maj åkte vi ända ner till Skåne för att delta i landslagsuttagningarna. Även fast det blev en del diskar och nåt lopp med fel i så tycker jag att vi hade en hel del fina sekvenser under loppen. Framför allt så lärde jag mig exakt H U R mycket min nervositet påverkar Takida. Inga ord, inga blickar utan bara min känsla i magen. Läskigt men oerhört lärorikt.

4. Vallningen

Jag har lärt mig vikten av att ha mål uppsatta. Med Takida har jag inte haft några som helst mål, utan bara underhållsvallat. Det ger i sin tur då heller inga resultat.

Med Sky har målen varit klarare och trots att vi har vallat så lite så har vi kommit längre än jag trott vi skulle göra. Framför allt är jag så glad över att vi har hittat känslan!

5. Konsten att bryta ihop och komma igen

I augusti så fick jag chockbeskedet. Skys knöl var cancer av näst värsta graden med risk för spridning. Fan, allt rasade där och det var ett par veckor som jag inte kunde se nån mening med nåt. Varför träna? Varför göra nåt överhuvudtaget? Men efter några veckor så blev det lättare att se framåt, det blev lättare att planera och det blev lättare att släppa rädslan. Sky mår bra, det har hon gjort hela tiden. Även fast rädslan ibland kan gripa tag i mig än så har jag inga problem med framtidsplanerna. Sky är och ska vara en del av mitt liv i många år till! Punkt.

6. Lingvistik-champion

Under våren pluggade jag lingvistik som jag så länge har fasat. Men det gick, med hjälp av Anna som stödlärare ;) och i maj grejade jag tentan med 92 av 100 poäng. Sååå himla stolt över mig själv!

7. 15:e plats på Årets Agilithund-lista

Kanske inte så bra som jag hade hoppats, men jag är sjukt nöjd ändå. OCH, jag vet att vi kan bättre...
Och vi klättrade faktiskt 71 placeringar från året innan.


Mina finest <3



Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-01-02 13:52:45

Och det kan bara bli bättre Annika!!! Tycker också att ni har mer att visa så det gör ni självklart detta år! Om man inte vågar kan man inte vinna. Kom ihåg det!

Postat av: Annika

Publicerad 2012-01-02 14:11:38

Tack för dina fina ord Josefin! :)

Tror 2012 blir ett bra år!! Hoppas vi ses mycket under säsongen!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela