takidasky

Härlig nationaldag!

Publicerad 2012-06-06 21:21:25 i Allmänt

Igår kväll gick jag och la mig strax efter 8...helt galet tidigt men jag var trött och vetskapen att det inte blir nån sovmorgon förrän midsommarafton gjorde att det ändå kändes helt rätt. Sov till strax före 8 idag och vaknade för första gången på riktigt länge utvilad.

Gjorde mig klar och packade in dom svartvita i bilen och åkte upp till Ann-Sofie i Hudiksvall. Så himla roligt att ses igen. Även Julia kom dit och det var riktigt gött att ses. Jag hade en superhärlig dag med vallning i fokus. Sonja som har Hexgårdens kennel var oxå där, och med sig hade hon sina tre tikar som var hur fina som helst i vallhagen! Bland annat har hon Gränsvallarens Storma som är kusin med Takida.

Takida gick riktigt fint fastän vi haft ett så långt vallningsuppehåll. Värre var det med mig som var ringrostig som bara den. Men Ann-Sofie och Julia var med mig ut på fältet så med deras hjälp styrde vi upp det rätt bra ändå. Bland annat så gjorde Takida några fina innerflanker. :)

Även Sky fick köra inne i 25:an. Med Sonjas hjälp provade vi lite olika sätt för att komma igenom den där hårda skallen, och faktiskt kändes det riktigt bra! Genom att släppa på vissa bitar så kunde vi fokusera på andra. Hon gjorde en hel del fina saker, lillskruttan.

Det bästa med allt var att jag verkligen kände hur ROLIGT det var med vallningen igen! När det går för länge mellan gångerna så slutar jag sakna det. Hoppas på att det blir mycket vallning i sommar för oss. Känslan man får i vallhagen går inte att jämföra med någon annan. Det är nåt visst med det, helt enkelt!

Avslutade besöket med världens goaste lunch, kyckling- och bacontortillas i ugn med härlig grönsallad till. HUR gott som helst! Nöjd och mätt styrde jag kosan hem till Bollnäs igen. Ignorerade gräsmattan som behövs klippas en dag till och stack istället ut på en prommis-springistur med Åse.

Nu ska hundarna få sig ett varsitt pass på gymbollen och sen ska jag försöka komma i säng före 10. Måste ladda för helgen med mycket sömn. På lördag blir det Knivsta och agilitytävlingar. Skyan ska debutera i klass 2 och Takida har tre lopp i klass 3. Känns bra med en avstämning innan SM. På söndag blir det Strömsholm och ponny-SM i lag. Jag har lovat Ida att jag ska filma och självklart kan man inte missa hennes första SM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela