takidasky

Landslagsuttagningen

Publicerad 2012-06-03 17:59:38 i Allmänt

Ja, vad kan man säga om landslagsuttagningen?

En stor flopp från vår sida. En helg då inget stämde. En helg som lämnade en del frågetecken.

Jag och Takida lyckades inte få till ett enda lopp där känslan infann sig. "VI" som har känts så starkt fanns lixom inte. Jag vet inte varför. Visst var jag nervös, men den känslan släppte ganska fort. Men jag hör på min röst på videon att den inte är som den brukar, så kanske var jag mer nervös och spänd än jag trodde. Takida var i höglöp och eftersom det är första gången vi tävlar under de förutsättningarna så vet jag inte om det påverkade henne.

Kontaktfälten som har känts så stabila funkade inte alls och hon hoppade dom hejvilt, vissa svängar som hon tar i vanliga fall blev vägringar, en del rivningar och en massa missar från mig.

Jag är inte så ledsen över själva resultatet. Men jag är besviken att vi inte kunde få till några lopp där vi kunde köra som vi faktiskt kan.
Men hon är ju bästaste gofisan oavsett vad resultatlistan säger... <3

Trevligt sällskap hade jag i alla fall. Jag, Malin och Jocke bodde på ett vandrarhem som visade sig befinna sig 30 minuter bort. Jag hade bokat där jättetidigt och var helt inställd på att jag bokat vandrarhemmet som låg typ granne med hallen, men tji fick jag... Helt underbart var det att ha en "agilitymamma" i alla fall! Malin tog hand om mig och försåg mig med mat hela dagarna! TACK!

Jocke och Amiga visade vart skåpet skulle stå och  tog en plats i landslagstruppen som resultat! Så himla bra!!! Jag är helt övertygad om att dom går hela vägen till Tjeckien!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela