takidasky

Fredagsmys?

Publicerad 2012-03-10 01:23:06 i Allmänt

Näe, varför häcka i soffan en fredagkväll när man kan träna agility med Helena?! Agility två dagar i rad är väl det bästa myset man kan ha?! ;)

Ikväll efter Helena jobbat klart så träffades vi  i Hertsjö igen! Ikväll byggde vi en egenhändigt komponerad klass 1 bana som verkligen var hur kul som helst att köra. Hundarna fick dra på men ändå inte slarva med kontaktfält.

Skyan skötte sig riktigt bra, även fast det blev fel lite här och var. Känner mig oerhört glad över hur bra hon börjat lyssna och strävar på för att det ska bli rätt. Det blev nån gång på slutet som hon inte riktigt orkade jobba i svängarna, men samtidigt körde vi rätt hårt idag.

Hon började med att ta kontaktfälten jättefint men blev sedan lite nonchalant och struntade i dom efter ett tag. Gör om - gör rätt!  Avslutade träningen med att skicka på en riktigt svår slalomingång som hon satte klockrent! Duktiga skruttan!!

Mike gick riktigt fint idag! Det är allt ena duktiga hundar vi har, jag och Helena!

Dagens enda minus var att dragkedjan till min jacka pajade totalt så den var det bara att kasta när jag kom hem... skit oxå, hade tänkt att den skulle hålla ett tag till...

Banan som vi körde (ta hänsyn till mitt otroligt dåliga skalseende...)



Idag blev jag gladare än gladast när jag upptäckte att vår lite längre promenadrunda på 8 km runt Rasslena hade tinat fram och var så gott som isfri förutom vissa partier. No more broddar!!! Mindre roligt var det att försöka torka 4 hundar rena från all lervälling...

Imorgon blir det prommis med Linn och hundar! Jag antar att Inka kommer bli lite förälskad i Pepsi...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela