takidasky

Goskruttan!

Publicerad 2012-03-12 21:04:37 i Allmänt

Ikväll var jag iväg och tränade agility med måndagsgänget! Skyan var laddad. Hon vet mycket väl vad som väntar nu när vi närmar oss ridhuset...

Tina hade byggt en jätterolig bana med alla klätterhinder i, great!! Sky gick bra. Hon var lite för het de första varven men när hon hade huvudet med sig så kändes det riktigt fint!

Bland annat satt en runt-sväng med "fel" arm som ett smäck och jag blev riktigt glad över hur fint runtkommandot börjar sitta.

När Takida får börja köra igen så måste jag prova den svängen med henne oxå!

Slalom är fortfarande svårt att hitta rytmen i. Idag tog hon ingången varje gång i full fart, men hon tar i för mycket i varje förflyttning så det blir aldrig någon rytm eller flyt i det hela. Mer träning helt enkelt.

Kontaktfälten sitter men det blir mer runnings än två av-två på. I och med att det typ blir runnings så känns dom inte lika säkra. Där är frågan - jobba på känslan eller jobba på att få stoppen?

Det blev nån rivning idag, men alla hade sina förklaringar. Jag stod i vägen, jag sprang nästan in i gungan till exempel. Bra med en förklaring även fast det inte är en ursäkt för rivningar. Här måste säkerheten tränas upp och Sky måste ta hela ansvaret för att lyfta på benen, oavsett om jag klantar mig... svårare gjort än sagt!

Hon är för jäkla härlig att köra med, Goskruttan!!!

Kommentarer

Postat av: Madelene

Publicerad 2012-03-18 14:12:26

Haha, precis den där minen har Milton ibland!! =D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela