takidasky

Hmmm...

Publicerad 2012-03-24 14:53:56 i Allmänt

Igår efter jobbet åkte jag iväg till Malin som var snäll och lånade ut sin agilityplan till oss. Det kan ju vara bra att träna lite innan tävling lixom... den här veckan har det blivit så himla mycket jobb och något annat än promenader har varit helt uteslutet.

Sky var som vanligt full av energi och slaktade leksaken vi hade med oss undan för undan för varje belöning. Igår var oxå första gången på länge jag såg "satungen" i henne återvända.. hon hade fått leksaken och började dra ut stoppningen ur ett hål och ju närmare jag kom desto fortare slet hon ut stoppningen... en riktig flashback till det första levnadsåret då det där var vardagsmat...;)

Balansen gick fint. Gungan var lite tveksam, lite som det var på tävlingen, att hon stannar för tidigt. I slalomet fick hon till ett fint flyt ganska ofta, så jag hoppas det släpper mer och mer och att hon hittar takten...eller tar sig tid till att göra det kanske jag ska säga..

Och så A-hindret.... efter förra helgen får jag ont i magen bara av att titta på det.. Sky tog det så fint, provade att bromsa henne innan uppfart (för så kommer jag göra på tävlingen imorgon) och hon tog det så fint flera gånger.

Sen skickade jag henne på avstånd och rörde mig, och vips så flög hon nästan av igen.

Så där har vi det - när hon blir stressad av mig och min rörelse, plus kommer i fart så kan hon inte kontrollera sin kropp däruppe utan då är hjärnan på ett helt annat ställe.

Så det kanske inte handlar så mycket om tekniken ändå - utan att jag inte får stressa henne för mycket där. Backa i träningen och succesivt öka svårigheten. Nu längtar jag tills hindren kommer upp på jycke så vi kan sätta fart!!!

Imorgon bär det av till Österåkers och tävling. Det blir debut i hopp 2 för oss... WIIIEE!!

Målen är klara:

1. Greja miljön
gick ju bra i Rättvik så bör inte vara några problem imorgon heller

2. Fixa slalom och helst med ett fint flyt

3. Lugnt och fint över A-hindret. Jag tänker bromsa henne innan uppfart för att vara på den säkra sidan.

4. Fixa övriga kontaktfält.

5. Bibehålla den härliga känslan vi hade i hopploppet i Rättvik.

OCH EN ANNAN VIKTIG SAK!
Imorgon är det oxå återbesök hos kiropraktorn för Takida. Jag hoppas och hoppas så jag blir grön i ansiktet att behandlingen har hjälpt och att hon får klartecken att köra igång igen.
Så håll tummarna!!

Mina finaste svartvita!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela