takidasky

Takida får börja trääääääääna!!!

Publicerad 2012-03-28 21:54:45 i Allmänt

Vi var ju på återbesök hos kiropraktorn för några dagar sen. Usch va nervös jag var!!!

Vid gånganalysen konstaterades att det såg bra ut, inga små hoppsansteg längre. Vid genomgången så visade det sig att det ställe som var riktigt illa förra gången nu var reaktionslöst från Takidas sida. Det var några mindre saker längre fram i ländryggen som hon fick fixa till. Hon är fortfarande mer spänd i högra benets muskler men mycket bättre än det var, så det var bara att fortsätta med massage och gärna komplettera med lite laserbehandling.

Så överlag var det att fortsätta med massagen dagligen och stretcha och jobba extra med de områden där hon var lite stelare.

Och så kom dom glädjande orden:

Det är bara att sätta igång att träna igen!!!!!

Så till helgen ska Takida få sitt första agilitypass!! Nu ska jag bara klura ut en lämplig övning. Antar att jag kommer ha en vrålande galenpanna på plan....;) Men ett U med några låga hopphinder och tunnel måste väl vara en lämplig övning att börja med?! Vill ju inte direkt börja med tighta svängar, och även slalom och klätterhinder får stå över till att börja med. Men fatta vad glad jag är över det beskedet?!?!

Så efter att ha koppelpromenerat i några dagar nu så har hon fått varit lös på promenaderna igen och jag har inte varit "på henne" att vara lugn utan låtit henne springa på som hon velat. Riktigt svårt kan jag lova efter så lång tid då man har vakat över hennes rörelser som en hök men nyttigt.. blir jag nervös över att hon springer och hoppar över diken och ut på åkern så behövs det träning på nervositeten om jag ska våga låta henne köra agility till helgen...

Så förhoppningsvis, om allt går som det ska så kan vi snart vara ute på banorna igen!!

Det är sann L Y C K A!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela