takidasky

2013

Publicerad 2012-11-27 21:51:35 i Allmänt

Drömmer mig bort lite och planerar för 2013. Inte alltför långt borta nu...
 
Mina förhoppningar:
 
  • Hundarna håller sig friska och skadefria. Det här året har ju varit allt annat än roligt... Takida och hennes ledkapsel som gjorde att hela våren gick åt till att rehaba. Vi hann med nån tävling i maj, sen SM, därefter gjorde hon illa trampdynorna så det blev ingen tävling förrän EO i slutet av juli. Hela sommaren gick utan en enda officiell tävling...MEN nu mår hon bra, och det är ju huvudsaken! Och Sky, som var halt av och till under senvåren, gick i koppel sen juni, oererades i augusti och sen dess har vi rehabat. Tack och lov så går allt åt rätt håll och jag hoppas verkligen att det fortsätter så! Nu i höst konstaterades att Inkas hjärta inte funkar som det ska. Medicineringen fungerade inte så nu tar vi en dag i taget. Jag förstår ju att hon är gammal, 12,5 år. Men det gör det inte lättare att acceptera faktum och att inse att tiden vi har kvar tillsammans kanske inte är så lång. Men än är det krut kvar i gumman...Ja, det är väl Meya som har varit helt frisk och kry. Min fraggelhund!

 

  • Operation lånefår. Jag tror att faktiskt att det kan bli verklighet nu! Pappa är med på tåget och det är mycket som ska fixas, men allt känns överkomligt. Hundarna kommer få den bästa sommaren ever - och jag med! Plus att jag kommer att få hänga med mina tre musketörer; Kerstin, Jossan och Sussie!
 
  • Viktminskningen fortsätter och framåt mars har jag nått min målvikt. Jag kommer vara starkare, snabbare och piggare.

 

  • Bilhelvetet håller sig hel. (inte troligt men hoppet är det sista som överger en...)
 
  • Takida och jag kvalar in till SM fort nog. Hoppas på samma resultat från Kistamässan som i år ;)
 
  • Sky blir godkänd vallhund. Takida startar IK1.
 
  • Sky gör comeback på agilityplan. Under vilka former spelar ingen roll. Bara vi får uppleva det tillsammans igen!
 
  • Min fina väns cancerbehandling går som den ska och till sommaren är vi ute och slänger våra lurviga tillsammans igen.
 
  • Badrummet renoveras och jag får upp staketet
 
  • Takida och jag visar vad vi går för på landslagsuttagningen och SM (som vi natvis har kvalat in till..)
Och så att året bjuder på en massa härliga upplevelser och nya bekantelser..
 
Nu väntar sängen. Har fått världens inflammation i skuldran som sträcker sig ända fram i bröstmuskeln. Känns som om jag har ett spjut som går rakt igenom högra sidan...Kan inte röra armen och inte ta vanliga andetag.. Är det inte bättre imorgon så måste jag ringa the sickhouse. Har gått som ringaren i Notre Dame ikväll, typ dubbelvikt. Funkar hemma, men inte så funktionellt på jobbet...
 
 
så bäst!!!!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-11-28 20:32:25

Mycket bättre!!

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-11-30 23:37:11

Skål för att 2013 blir ett toppenår!!! Jag har ju själv vissa förhoppningar om att nästa år blir ett händelserikt år. Och vi får inte glömma Silaskursen!!! Har du gjort planer för boendet? Jag åker dit med en tjej ifrån Linköping som jag känner. Vet du någon som ska dit förutom oss?

Postat av: Annika

Publicerad 2012-12-03 22:12:17

Jaaa, Josefine!!! Är det nåt som jag ser fram emot så är det Silas-kursen!!! Vet inte nån mer än du som ska dit. Sist jag var dit så bodde jag på ett ställe i Kumla. En bit att åka men helt okej. Ska jag kolla upp vad det hette? Tror det var inklusive frukost oxå.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela