takidasky

Oups, my legs are dead...

Publicerad 2012-11-06 20:13:13 i Allmänt

Satan i gatan vad jag har träningsvärk! Varje steg är en plåga, att gå i trappor en mardröm. På jobbet blev jag kallad pensionär och gamla tanten...
 
Hade en timme inbokad med en PT igår efter jobbet. Jag skulle få ett träningsprogram jag ska hålla mig till nu när rond 2 av viktminskningen tar fart. Vi har diskuterat igenom mina mål och tankar med träningen och utifrån det så fick jag mitt schema.
 
Det är ett riktigt roligt program, inga komplicerade övningar men effektiva för förbränning och att stärka de stora muskelgrupperna som jag behöver för att bli snabbare.
 
I och med att det var första gången så gick vi ju igenom övningarna noga så att jag skulle ha rätt hållning och position. Just då kändes det inte som att jag skulle dö, men mina stackars ben dog då programmet var späckat med benböj och utfall med en kettlebell Jag har vaknat inatt av att benen gjorde ont....
Bla den här övningen fick jag göra:
bild lånad från: thefitnessworkout.com
 
Alla säger att det kommer bli ännu värre imorgon...det vägrar jag tro på ;). Torsdag eller mer sannolikt fredag blir det pass nr 2. Nervöst. Men som sagt, jag har mitt mål - och nu ännu ett redskap att ta mig dit. Och ärligt, det borde väl inte göra lika ont efter varje gång? Musklerna som så förskräckt fick vakna till liv borde ju vänja sig efter några gånger. Jag hoppas det i alla fall.
 
Det kommer även bli en träningsgrupp inom agilityn för oss förare där fokus ligger på att bli snabbare som kommer att träffas två gånger i månaden ca. Kul!!
 
Nu ska jag stappla ut på sista promenaden med hundarna. Wish me luck!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela