takidasky

Inka

Publicerad 2012-10-25 18:20:39 i Allmänt

Idag har jag och Inka varit iväg till veterínären för att kolla upp vad som orsakar "hostan" som hon haft en tid. Den kommer alltid när hon ligger ner, det blir en host med en påföljande kräkreflex. Först var det nån gång ibland men nu har det blivit oftare. Det senaste halvåret har jag märkt att hon dragit ner på tempo och blivit lite mer tungandad, men det är väl sånt som kommer när man är 12,5 år. Och Inka har ju aldrig varit den som har gjort något extra om hon inte har behövt det så att säga.
 
Inka tycker alltid att det är himla spännande att komma till veterinären. Idag hade hon turen att träffa både en stövare, en jämte och en rottis. Alla hanar, alla otroligt snygga... Och det berättade hon, högt och ljudligt... suck... man får skämmas. ;)
 
Efter undersökning och röntgen så konstaterades det jag redan hade anat, att hon har blåsljud på hjärtat, men det är inte förstorat, tack och lov. Så från och med idag så ska hon gå på en lägre dos vätskedrivande som ska underlätta för hjärtat och oxå få bort hostningarna.
 
Fan, det är tufft idag. Man blir lixom påmind att man har dom bara till låns en viss tid....
Men huvudsaken är att hon inte lider på nåt vis av det här. Och det gör hon inte. Om medicinen verkar som den ska, kommer hon bli lite piggare och som sagt, sluta hosta. Jag ska kolla av hur det går under 1-2 veckor och sen höra av mig.
 
Min allra finaste tjej - jag vill ha många år till med dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela