takidasky

Söndag

Publicerad 2012-10-28 17:20:47 i Allmänt

Jag och hundarna sov i Röste inatt. Sky var alldeles jollrig i mamma och satt mest i hennes knä i fåtöljen hela kvällen, och våldspussade henne med jämna mellanrum... I morse beklagade sig mamma att hon till och med hade hundhår på bh:n... Välkommen till mitt liv...;)
 
Hittills har jag inte märkt nån skillnad på Inka sen hon började äta vätskedrivande. Eller jo, hon kissar mycket mer nu. Men hon är varken piggare eller har slutat hosta. Men jag antar att det behöver gå några fler dagar för att verkligen se några effekter.
 
Tog det lugnt på förmiddagen och mötte sen upp Linn och dogs för promenad. Riktigt härligt väder idag, kallt men soligt! Lite taikons måste det allt se ut när man kommer med 7 hundar... Eller som ett ett par jag mötte på hemvägen sa: "är det dina alla fyra?! Du är inte klok!!!"
 
Har klippt ihop film sen European open och Timrå på Takida. Konstaterar igen vilket helt värdelöst, skadedrabbat år det här har varit för vår del... 2011 har jag 86 klipp ifrån agilitytävlingar. 2012 har jag 4.
 
Men vi jobbar på, Sky får ju gå längre promenader nu, vilket är jätteskönt. Då kan jag få in och gå med alla fyra ibland, som idag. På lunchpromenaderna har hon börjat få ha viktmanchetter på bakbenen och sen får hon ha dom på frambenen när vi gör en del rehabövningar. Även Takida har börjat få använda viktmanchetter, men annorlunda än vad Sky får.
 
Takida får träna ganska mycket av det Sky får göra och många korta pass på pilatesbollen. Har gjort i ordning ett träningsschema för Takida som vi ska köra under vintern, men vill ha det okejat från Ann först innan vi kör igång.
 
Nu måste jag sätta fart att städa och tvätta, och sen blir det en jäkla massa omdömen som måste skrivas. 65 stycken för att vara exakt. Ska i alla fall göra klart år 7 i engelska idag. Det kommer bli fullspäckade dagar/kvällar för att hinna klart allt innan onsdag.
 
Shit, va jag längtar! London i fyra dagar! Jag är så himla glad att jag jobbade extra i sommar och sedan inte nallat något av den lönen. Det är ju tack vare det jag kan komma iväg!
 
 Saknar allra finaste Tea <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela