takidasky

GODKÄND VALLHUND THELOOK SUCCESSFUL SKY!

Publicerad 2013-08-18 21:37:25 i Allmänt

Vill varna för att detta blir ett riktigt skrytinlägg....
 
Älskade underbara lilla hund! Fy f-n vad glad och stolt jag är över OSS! För vi gjorde ju faktiskt det tillsammans.
 
Det känns helt sjukt! Vi lyckades! Och inte bara det, vi gjorde det riktigt bra också! Båda dagarna!
 
Igår blev det en lång väntan eftersom ik1 gick först. Jag har nog aldrig varit så nervös! För jag ville så mycket att vi skulle lyckas. Att bli godkänd vallhund är en seger i sig, men det här betydde så mycket mer för mig. Det skulle bli som en egen seger, att Sky kunde komma tillbaka till ett så pass aktivt liv att det var möjligt att gå VP.
 
Jag minns inte så mycket av själva rundan om jag ska vara ärlig. Allt är ett töcken. ;) Men vi missade andra grindarna helt vilket var synd. Sen höll jag nästan på att glömma att stänga grinden efter fållan. Haha, jag hoppar högt när jag inser att grinden fortfarande är öppen... Så himla klantigt! Det är ju det första man får lära sig nästan, att man måste stänga grinden på VPt när fåren är uttagna. Hon var alldeles för het i fållan så där försvann några till onödiga poäng.
 
Men vi klarade det på 74 poäng med 42 på hämtet! Kommentarerna vi fick var:
 
Hund med bra fokus och bra driv där föraren låter hunden arbeta. Hunden har bra pondus.
 
HELT GALET UNDERBART ATT GREJA DET PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET! :D
 
Vi var även anmälda till söndagens VP så det gick vi för träningens skull. Visst var jag nervös när jag gick fram till pinnen men inte i närheten av hur det kändes på lördagen. Det var skönt att få gå en gång till med mindre press och nervositet! Och den här gången gick det ännu bättre!
 
Vi kom runt på 85 poäng med 44 på hämtet! Bästa VP-hund för dagen! Den här gången fick jag i alla fall tre får mellan andra grindarna, så lite bättre. Men jag hade visst gjort ett klassiskt misstag och stannat mitt i grindarna. Så nu vet jag att jag inte ska göra det något mer.. ;)
Kommentarerna vi fick var:
 
Bra djurkänsla och tempo. Samarbetsvillig.
 
När vi kommit ut och jag hade gått en sväng med Sky så mötte vi en kvinna som skulle köra ik1 och hon säger till mig att hon blivit så imponerad av oss för att vi hade ett sånt fint samarbete! Åh, jag höll på att börja gråta där och då. Jag som faktiskt tänkte ge upp vallningen innan Sky skadade sig för det gick ju inte. Hon sprang hit och dit och något samarbete var det då inte tal om. Tänk hur det kan ändras?! Efter alla gånger jag gråtit efter vallningen för att ingenting funkade så känns det som världens finaste kvitto att få höra att folk ser att vi har just det: samarbete!
 
Jag är så galet stolt över min lilla godkända vallhund!
 
Här kommer poängen:
 
Moment                                  Lördag                                           Söndag
 
Utgång (20)                               17                                                  20
Upptag (10)                               8                                                    10
Framdrivning (20)                     17                                                  14
Fösning (10)                              7                                                     8
Drivning (20)                             11                                                  17
Fålla in (10)                               8                                                     6
Fålla ut (10)                               6                                                    10
 
 
Stort grattis till Sussie och Millie och Torsten och Floyde som också blev godkända vallhundar på lördagen!
 

Kommentarer

Postat av: Sussi

Publicerad 2013-08-22 23:04:24

Grattis till dig med, ni gjorde det såå bra! :-D IK1 nästa år då ;-) Bara delning som behöver tränas in, resten kan ni ju.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela