takidasky

Älskade finaste <3

Publicerad 2013-07-26 22:59:24 i Allmänt

 
 
Idag somnade du in, min fina tjej. Jag kan inte med ord beskriva hur du fattas mig. Det gör så ont. Tårarna rinner. Och jag önskar att det inte var sant.
 
Jag minns den dagen då jag följde med pappa och hämtade hem dig. Du satt i mitt knä hela vägen hem. Jag minns hur du brukade somna sittandes när man gosade med dig. Redan då var du en livsnjutare.
 
Några år senare flyttade du hem till mig och blev min. Och vi fick nästan elva år tillsammans, du och jag.
 
Du gav mig så mycket. Du fick mig att vilja ha hund igen. Att inse att glädjen över livet tillsammans var större än smärtan när det är dags att ta farväl. Och jag är så glad och tacksam över varje dag med dig, fast det gör så ont just nu. 
 

Tålmodigt och många gånger alldeles för snällt har du hjälpt mig fostra Meya, Takida och Sky.
 
 
Du älskade att komma till skogen. Hela du strålade när du fick springa fritt.
 
 
Du hade ett uruselt pokerface. Om du hade gjort något du visste att man inte fick, mötte du en med ditt sötaste flin. Och blev genast förlåten.
 

Du älskade att vara i stugan i Myssjön. Jag är så glad att vi var dit för inte så länge sen. Där fick du strosa fritt.
 
 
Att njuta av livet, det var du expert på.
 

Finaste Inka. Jag är så tacksam för att du varit min. Det är så tomt utan dig här hemma. Alltid när jag varit ledsen har du kommit och lagt ditt huvud i mitt knä, tittat på mig med dina kloka ögon och suttit med mig tills det känts bättre. Jag skulle ge allt för att få sitta med dig och stryka ditt vackra huvud igen, en sista gång.
Jag älskar dig så mycket. Jag saknar dig. jag saknar dig så ofantligt mycket.
 
 
Regnbågsbron
 
På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör,
så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner
så att de kan springa och leka tillsammans.

Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken,
och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla
blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit skadade eller handikappade blir friska och starka igen,
precis som vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.

Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans,
men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.

Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Hon springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset,
hennes ben bär henne fortare och fortare.
Hon har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut
i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.

Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur
som så länge varit frånvarande från ditt liv
men aldrig från ditt hjärta.

Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-07-27 00:08:11

Fy vad hemskt, jag bävar inför den dagen Baltazar inte finns mer.

Postat av: Malin

Publicerad 2013-07-30 22:14:46

Så himla fint skrivet, stor KRAM

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela