takidasky

Nu börjar det ta sig!

Publicerad 2013-06-10 22:26:46 i Allmänt

Idag fick vi klart det sista i fårhagen. Jag och pappa snickrade klart fårens vind/regnskydd. Så nu har dom tak över huvudet ifall de vill ha det. :)
 
Fåren verkar ha funnit sig väl tillrätta. Så skönt, och alla var kvar i morse ;) Idag när jag och pappa grejade så låg dom en bit bort först och tittade på, men efter ett tag kom de i samlad trupp och kollade in bygget.
 
 
Dom är så söta! Men jag har förbjudit mig från att bli för fäst vid dom, hitta på tillfälliga namn etc... Dom är ju bara till låns och för en blödig människa som mig så är det nog viktigt att hålla distansen. Annars kanske inte Carina får tillbaka några får...;)
 
Hundarna fick två varsina korta pass idag. Takida var mest olydig, ville inte ta mina kommandon och frustrationsåt gräs. Inte hennes fel egentligen, vi har ju kört lite för mycket balansering i våra dagar... Sky var riktigt duktig idag! Oj, här har det hänt saker. Hon har mognat, och jag når henne hela tiden. Det känns så fantastiskt roligt! Tror det här kommer kunna bli riktigt bra om jag spelar mina kort rätt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela