takidasky

Stilla agilitybegäret!

Publicerad 2013-03-10 22:31:28 i Allmänt

Idag var jag hundvakt åt Smilla och Selma. Smilla fyller 9 år nästa månad och oj vad vita strån hon börjar få i ansiktet..Det var med Smilla och Meya min agilitykarriär började. Smilla var världens bästa nybörjarhund! Hänsynsfull som få, alla dessa gånger jag glömde bort banan så stannade hon vid min sida och väntade på att jag skulle fortsätta.. Meya däremot, ja, antingen sprang hon inte alls eller så sprang hon dit hon ville...;)
 
Och Selma, lilla terriern har fyllt ett år för nån månad sen så idag kom jag på att jag skulle prova lite agility med henne. Tunnel och ett hopphinder plockades fram! Shit vilken skillnad det är med liten hund än när en BC är ett år och redo att börja tränas. Man fick ju vara helt dubbelvikt ;)
 
Men efter lite pockande så sprang hon faktiskt genom tunneln och gjorde jätteskutt över hindret. En gång kunde jag till och med vara bredvid och inte framför..;) Roligt var det iaf!! Hon var så gullig och glad!!
 
 
Annars idag har jag spenderat sista dagen på lovet på jobbet några timmar, middag med mamma och tvättning och städning här hemma. Är liiiite orolig över att jag kommer upp som jag ska imorgon... Har inte lyckats ta mig ur sängen före halv 9 en enda morgon under lovet...;)
 Idag har jag eldat i kaminen oxå till hundarnas stora glädje. Kallt som attan igen, -20 i morse...ska bli kallt i veckan oxå, hoppas verkligen att det är sista rycket för vinterns del och att snön sen äntligen försvinner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela