takidasky

Äntligen lite träning!

Publicerad 2014-01-11 23:05:00 i Allmänt

Ja, nu var det ju ganska länge sen, men men..
 
På julaftonsmorgon mötte jag och Takida upp Helena och dogsen i Kilafors hundhall för lite efterlängtad träning! Sååå kul att träna igen!! Vi byggde en rolig bana som fungerade bra i hallen. Takida var eld och lågor! Tyvärr gjorde Mike illa trampdynan så han hann inte träna nästan nåt, men Helena hade ju Lee att köra med.
 
Efter träningen åkte vi till skogen och gick en snabbis. Så skönt och roligt att träffas igen och prata. Som förr i tiden :)
 
 
Nöjda hundar på tidernas sämsta foto...
 
Längtar efter agility, och det gör så ont i hjärtat att Sky inte kan vara med fullt ut.
 
Har varit i en jäkla svacka, träningsmässigt länge nu. Har inte förstått riktigt hur illa det varit förrän nu på slutet. Och varför det blivit så. Saknar agilityn med Sky. Framför allt saknar jag drömmarna och planerna jag hade för henne och mig. Men samtidigt vill/kan jag inte köra på henne om hennes bog inte håller för det och andra muskler får jobba hårdare för att stabilisera och på det viset utsättas för påfrestningar som kroppen inte klarar. Jag har rehabat och rehabat under så lång tid nu, och det tär. Framför allt psykiskt. Jag oroar mig för varje hopp, språng, vändning, ja så gott som varje steg hundarna tar. Efter varje promenad och hundarna kliver upp efter vilan så är jag rädd att de ska halta. Nu hoppas jag att det börjar vända, för peppar peppar så har de ju inte varit skadade sen i september då Sky gjorde illa sig. Och Takida längre än så...
 
Jag behöver den sinnesron. Så. Himla. Mycket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela