takidasky

Det här med namn...

Publicerad 2014-03-03 22:15:45 i Allmänt

Att komma på namn till hundarna har varit ganska lätt. inte till en början, men efter lite funderande så har det fallit på plats och varit självklart.
 
Meya är den enda som har fått bytt namn. Jag hade bestämt att hon skulle heta Leia, från Star Wars-filmerna. Och det var vad hon hette första veckan i sitt liv. Problemet var att syrrans ungar inte kunde säga det utan kallade henne Meya. Så det blev helt enkelt Meya istället...
 
 
Takidas namn kom jag på på nyårsafton 2006. Grannarna där jag bodde då, hade spelat lite låtar från webben av gruppen Takida och jag tyckte dom var himla bra. Eftersom den här kullen skulle heta på T så var det så det fick bli - Gränsvallarens Takida. Vid det tillfället så visste jag ju inte ens om det skulle bli en valp till mig, men det blev det, och ingen kan vara gladare än jag för det! Senare den våren slog Takida igenom med singeln "Curly Sue".
 
 
Skys namn hade jag redan bestämt mig för långt innan jag visste att just hon skulle bli min. Sky är också namnet jag har fått mest reaktioner på. Många säger att det är ett killnamn. För mig har det alltid varit könslöst, med en vacker betydelse.
 
 
Min nya lilla stjärna, kommer få namnet Number One. One hade jag precis som med Sky bestämt långt innan att nästa hund skulle kallas. Det är kort och skulle kunna kombineras med flera olika ord innan om det var så att valpen skulle heta på en bestämd bokstav. Och här skulle de heta på N. Så Number One var rätt givet att det skulle bli. :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela