takidasky

Drömhund...

Publicerad 2015-08-07 22:32:00 i Allmänt

One, världens underbaraste lilla lyckopiller!
 
 
I morse klev vi upp jättetidigt - för att vara oss när vi har sommarlov, och strax före åtta var vi på klubben! Jag började med att leta efter lilla bordet men hittade det varken i garaget eller förrådet. Gjorde en efterlysning på fb och som det verkar så finns det redan ute, men står gömt i gräset... jaja, får leta när jag kommer upp nästa gång. 
 
Fick köra som vi gjort tidigare, med brädan på låg höjd. Idag utmanade jag med mer fart och längre startsträcka samt att jag varierade min position mycket. 
 
Och One svarade med högre fart och nästan 100 % träffar. Hon är så himla rolig att träna med!! 😃 
 
Äntligen, äntligen börjar den riktiga agilitylyckan komma tillbaka! Och för varje pass vi kör så släpper faktiskt oron mer och mer! Idag tränade vi inget annat när vi var upp. Dels blev det varmt så fort, dels vill jag inte köra på henne för mycket. Lite motsägelsefullt mot vad jag just skrev ovan, men ett upplägg som funkar för mig just nu. Och då kör jag på det. Men det är himla ovant att bara träna med EN hund. Förr hade jag ju två själv och så brukade ju jag oftast träna med Helena och då hade vi ju 2-4 hundar att snurra runt på. Då blev det ju naturliga pauser för hunden... Men nu bygger vi nya rutiner och strosar runt eller myser, jag och One på de pauser vi tar.
 
När jag kom hem laddade jag upp filmerna på fb och fick snabbt feedback - lovely! Så nu ska vi ta träningen till nästa nivå eftersom hon har så bra träffprocent! Såååå himla kul och spännande! 
 
Längtar till nästa pass!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela