takidasky

It's back!

Publicerad 2015-08-01 23:18:44 i Allmänt

Den är tillbaka, ni vet den där känslan när man inte vill sluta träna och man börjar klura på nästa tillfälle redan i bilen på väg hem...😆😆😆
 
Idag var vi upp till klubben, jag och One. Vi hade hela stället för oss själva! 
 
Skulle behöva en assistent.. för jäklar vilken materialsport detta är 😜😜
 
 
Vår första gång på balansen och vår andra slalomträning. Jag kan inte låta bli att förundras över One som svarar så fint på all träning. Idag var vårt sjätte agilityträningstillfälle, och jag riktigt älskar det jag ser! Känns nästan skönt att vi kom igång så pass sent med träningen... nu vet jag att vi inte kommer hinna med någon tävling förrän nästa säsong. Det ger en annan slags ro i träningen. Med Sky tävlade jag alldeles för tidigt, det var så mycket som inte var befäst. Men man hade längtat så länge då till debuten. Å andra sidan är jag ju glad att vi började då, eftersom vi bara fick ett år på tävlingsbanorna tillsammans innan hon opererades. 
 
Men något jag saknar mest av allt är att få springa agility med Takida ❤. Det kommer jag alltid att göra. För hur det än blir, om jag vågar börja med henne igen så kommer vi ju inte köra och satsa nåt mer. Då blir det agility på skoj på klubben. Och den insikten har och krossar fortfarande mitt hjärta. För det finns ingen bättre agilitypartner än Takida... 
 
Men nu blev det djupt. Jag som lovat mig själv att inte grubbla mer över detta. 😕 
 
I alla fall, dagens träning gick jättebra! Slalomträningen kunde inte ha gått bättre! 
 
 
 
 
 
Och rc-träningen gick även den riktigt bra. Det blev Ones första gång över balansen med bara mig bredvid. Tredje gången totalt. Hon fick gå över nån gång men sen körde vi bara nerfart. Jag plockade också ner nerfarten och körde så litegrann. 
 
 
 
Jag fick ha MMen riktigt nära för att få fram "jobba hela vägen ner-tänket" och planen nu är ju att sakta men säkert flytta den längre och längre bort. 
 
Det kommer ta sin tid men wow vilken känsla det ska bli när vi har färdigtränade runnings!! Är så nöjd med kursen jag går! Snabb feedback när man laddar upp ett filmklipp och så roligt att se de andras träning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela