takidasky

Wow!

Publicerad 2015-08-25 17:13:27 i Allmänt

Vilken träning vi hade igår, jag och lillskruttan! Värsta lyckoruset passet igenom! Vi tränade rc och där blev det en bättre fart med äntligen galoppsprång över nocken ibland och jag kunde känna en liten föraning om vad som komma skall i framtiden! 
 
One kunde också fokusera på uppgiften trots att flera andra hundar tränade lydnad en bit bort vilket också var framsteg. Hon är ju otroligt lättstörd så det är något vi kommer få jobba med framöver. 
 
Vi provade också 12-pinnars slalom för första gången och med hjälp av MMen så tycker jag att hon har sänkt huvudet mer. Hon höjde också farten från tidigare och även här fick jag en föraning om hur ett färdigt hinder kommer att se ut! 
 
Något mer än så tränade vi inte då det var jättevarmt och det kändes som om vi var rätt nöjda som det var!
Jag är så himla glad i att träna med One. Hon är snabbtänkt och jobbar så fint! Och mellan passen kan hon gosa och slappna av. Det som stör mig dock är att hon skäller på andra som kommer. Men antar att det kan bli så när man inte miljötränat i såna miljöer. Förhoppningsvis så kommer det att försvinna mer och mer när vi kommer ut mer på klubbar och tävlingar. 
 
 
 Riktigt nöjd tjej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela